Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medeniyet ve Toplum | SOS 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medeniyet kavramını ve önemini ortaya koymak, Medeniyetin, kişi ve toplum üzerindeki hayati önemini belirlemek, Medeniyetlerin ortaya çıkışındaki temel felsefe ve anlayışları kavramak, Medeniyet oluşumunda kültür, inanç ve geleneklerin rollerini belirtmek, günümüz dünyasında medeniyet anlayışları ile toplumsal problemlerin çözümü arasında bağlar kurmak. |
Dersin İçeriği | Medeniyet problemi, medeniyet anlayışının ortaya çıkışı ve dünya medeniyetleri, medeniyet ve değişme, Medeniyet ve sosyal değerler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medeniyet kavramını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Medeniyet felsefesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Medeniyet ve toplum ilişkisini keşfeder | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Medeniyetler arası ilişkilerin önemini kavrar | Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Medeniyetin ve şehir ilişisini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Medeniyetleri hazırlayan fikri ve kültürel değerlere eğilir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve medeniyet kavramlarının önemi | |
2 | Medeniyetlerin niteliği | |
3 | Medeniyet anlayışlarının değerlendirilmesi | |
4 | Medeniyetler arası çatışma teorileri | |
5 | Medeniyet değişimi ve evrensellik | |
6 | Çin ve Hint medeniyetlerini özelliğ | |
7 | Kültür ve Sosyal çevre | |
8 | Şehir ve Şehirleşme | |
9 | Toynbee´de Medeniyet yaklaşımı | |
10 | Spengler´de medeniyet düşüncesi | |
11 | Sezai Karakoç´ta Medeniyet anlayışı | |
12 | Medeniyet ve sosyal değişme | |
13 | Medeniyet ve şehir kavramı | |
14 | Medeniyet arayışında insan |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şener,Sami, Prof.Dr.Sami Şener, Sosyal Bilimlere Alternatif Yaklaşım, Sosyoloji, İnkılab Yayınları, 2008 |
Ders Kaynakları | Peter L.Berber, Birgitte Berger, Modernleşme ve Bilinç, İstanbul, Pınar Yayınları, 1985 Sosyal Bilimler Ansiklopedisi, Risale Yayınları, İstanbul, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |