Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lineer Cebir I | MAT 107 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE KİŞİ, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL, Dr.Öğr.Üyesi EMİNE ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matrisler ve determinantlara ait temel bilgilerin verilmesi, denklem sistemlerinin tanıtılması ve çözümlerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Cebirsel yapılar, Matrisler, Determinantlar, Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri teorisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | m-boyutlu reel vektör uzayının geometrisini ve temel terminolojiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Lineer denklem sistemleri ve matrisleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Bir lineer sistem veya matrisin satır indirgenmiş eşolon formunu elementer satır işlemleri kullanarak bulur. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Verilen bir lineer denklem sistemlerini çözer. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Determinantların özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Matris ve determinantları lineer denklem sistemlerine uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Lineer denklem sistemleri teorisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | R^2 ve R^3'te Vektörler | |
2 | Nokta (Skaler) Çarpım ve Kartezyen (Vektörel) Çarpım | |
3 | Lineer Denklem Sistemleri | |
4 | Lineer Denklem Sistemleri Üzerine Elementer İşlemler | |
5 | Matrisler ve Lineer Sistemlerin Satır İndirgenmesi | |
6 | Matrisler Üzerinde İşlemler | |
7 | Lineer Sistemlerin Matris Biçimi ve Matris Denklemleri | |
8 | Matris Tersleri ve Kare Lineer Sistemler | |
9 | Lineer Denklem Sistemleri Teorisi | |
10 | Lineer Denklem Sistemleri Teorisi | |
11 | Determinant Kavramı | |
12 | Determinantın Özellikleri | |
13 | Cramer Kuralı ve Tersin Adjoint Biçimi | |
14 | Cramer Kuralının Teorisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Stewart VENIT, Wayne BISHOP, Elementary linear algebra, McGraw Hill, Boston, 1985. |
Ders Kaynakları | 1.Basic Linear Algebra, T.S. Blyth and E. F. Robertson, Second ed. Springer. 2.Linear Algebra, John, B. Fraleigh and Raymond A. Beauregard, Addison Wesley, 1990, second ed. 3.Stewart VENIT, Wayne BISHOP, Elementary linear algebra, McGraw Hill, Boston, 1985. 4.Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu, Nobel yayınları, 2008. 5.Linner Cebir, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | X | |||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |