Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri II MAT 104 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT
Dersi Verenler Prof.Dr. SOLEY ERSOY, Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL,
Dersin Yardımcıları Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Düzlemde genel ikinci dereceden denklemler, eksenlerin paralel kaydırılması, eksenlerin döndürülmesi, koniklerin elemanları, ikinci dereceden yüzeyler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Düzlem ve uzay analitik geometriyi ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Hemodak koniklerde köşeleri, köşegenleri hesaplar Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
7 Uzayda eğrileri, dairesel helis ve küre üzerinde helisi yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Yuvarlanma eğrilerini, elipsoid, hiperboloid ve regle yüzeyleri sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
9 Kuadratik formları ve kuadratik yüzeyleri tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konikler, Nokta koordinatları, çember [1] 161-170
2 Elips,Hiperbol,Parabol ve Parametrik denklemleri [1] 170-183
3 Doğru koordinatları, lineer koordinatlı denklemler. [1] 184-191
4 Nokta-doğru ikiliği, lineer bağımlılık, uzayda ikilik. [1] 191-202
5 Parabol, elips, hiperbol, çember, koniklerde teğet. [1] 203-216
6 Elips ve hiperbolde teğet, elips ve parabolün lineer denklemleri [1] 216-222
7 Aynı odaklı konikler, hemodak paraboller, koniklerde köşe ve köşegen. [1] 222-230
8 Genel ikinci derece denklemleri, konik demetleri, merkez, köşegen, asimptot. [1] 231-265
9 Koniklerin elemanları, koniklerde odak ve doğrultman [1] 267-288
10 Uzayda eğriler, dairesel helis, koni üzerinde helis. [1] 289-303
11 Yuvarlanma (Sykloid) eğrileri, sırt eğrisi, kardioid. [1] 305-315
12 Cassini ovali, Lemniskat, küre ve silindir yüzeyi [1] 316-327
13 Koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi [1] 331-350
14 Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler [1] 355-358
Kaynaklar
Ders Notu [1] Prof. Dr. H. Hilmi Hacısalihoğlu, "2 ve 3 Boyutlu uzaylarda Analitik Geometri", Altıncı baskı, Ankara, 2003.
Ders Kaynakları [2]Prof. Dr. Rüstem Kaya, "Analitik Geometri", Beşinci baskı, Eskişehir, 2003.
[3] Prof.Dr.Arif Sabuncuoğlu "Analitik Geometri" Nobey Yayını,Beşinci Baskı, İstanbul, 2009.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 90
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 6 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5