Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Korozyon | KIM 418 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Kimya temel dersinin alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA ALTINTIĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Korozyon oluş sebeplerinin anlaşılması. Korozyona sebep olan maddeler hakkında bilgi sahibi olmak. Korozyondan korunma tekniklerinin kavranması. Korozyondan korunma ve kullanılan tekniklerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Korozyonun temelleri, çeşitli ortamlarda metalik korozyon, potansiyel-PH diyagramları, pasiflik, asidik, bazik ortamlarda korozyon, çeşitli kimyasal korozyonlar, korozyondan korunma, korozyon test yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Korozyon hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Korozyon için alınacak önlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav , |
3 | Korozyon oluş mekanizmasının anlaşılması | ||
4 | Korozyondan korunmada kullanılan tekniklerin öğrenilmesi | ||
5 | Farklı korozyonlardan korunma tekniklerinin ve uygulamalarının öğrenilmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korozyon ve Genel Tanımı | [1] Sayfa 1-6 |
2 | Elektrokimyasal İlkeler | [1] Sayfa 7-15 |
3 | Korozyon Türleri | [1] Sayfa 52-65 |
4 | Gerilim Korozyon | [1] Sayfa 73-90 |
5 | Erozyonlu Korozyon | [1] Sayfa 90-96 |
6 | Sularda Korozyon | [1] Sayfa 98-107 |
7 | Biyoljik Korozyon | [1] Sayfa 120-122 |
8 | Petrol ve gaz ortamında korozyon | [1] Sayfa 129-132 |
9 | ARASINAV | |
10 | Korozyona Karşı Dayanıklı Alaşımlar | [1] Sayfa 48-49 |
11 | Korozyona Karşı Önlemler | [1] Sayfa 133-141 |
12 | Yüzey Kaplama İle Koruma | [1] Sayfa 142-149 |
13 | Katodik Koruma | [1] Sayfa 152-170 |
14 | Korozyona Dayanıklı Malzemeler | [1] Sayfa 172-217 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Doruk, F., Korozyon ve Önlenmesi, 1982, ODTÜ Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Pierre R. Roberge, Corrosion Basics: An Introduction, NACE Press Book, 2nd edition, July, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |