Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması KIM 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ
Dersi Verenler Prof.Dr. ALİ OSMAN AYDIN, Prof.Dr. UĞURSOY OLGUN, Prof.Dr. AHMET TUTAR, Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR, Doç.Dr. CAN SERKAN KESKİN, Doç.Dr. EMRAH BULUT, Prof.Dr. ARİF BARAN, Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, Doç.Dr. MURAT TUNA, Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR, Prof.Dr. MURAT TEKER, Prof.Dr. MUSTAFA GÜLFEN, Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, Prof.Dr. RECEP ALİ KUMBASAR, Doç.Dr. AYNUR MANZAK, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU, Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN, Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, Doç.Dr. ESRA ALTINTIĞ, Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN, Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ, Prof.Dr. HÜSEYİN ALTUNDAĞ, Doç.Dr. HAYRİYE GENÇ BİLGİÇLİ, Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Doç.Dr. NURAY GÜY, Arş.Gör.Dr. EMRE GÜZEL, Doç.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ,
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bitirme Ödevi çalışması yapan öğrencilerle Bitirme Ödevi konuları ile ilgili literatürün incelenmesi, teorik alt yapının oluşturulması ve/veya geliştirilmesi, varsa deneysel çalışma şartlarının belirlenmesi ve deney düzeneklerinin oluşturulması. Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve rapor halinde suynulması.
Dersin İçeriği Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması; Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanıma ve uygulayabilme Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Bitirme Ödevi konusu belirleyebilme ve planlayabilme Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav,
3 Kütüphane ve internet ortamında Bitime Ödevi konusu ile ilgili literatürü araştırabilme Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Literatürden bilgilerini yorumlayabilme ve uygulayabilme Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Araştırma sonucunda elde edilen bulguları değerlendirebilme Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi
2 Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi
3 Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması
4 Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi
5 Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi
6 Çalışma planının oluşturulması
7 Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması
8 Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
9 Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
10 Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
11 Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması
12 Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması
13 Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi
14 Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. X
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. X
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. X
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi.
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi X
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. X
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. X
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
13
13
14
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 80 80
Sözlü Sınav 1 30 30
Toplam İş Yükü 238
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,52
Dersin AKTS Kredisi 10