Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anorganik Kimya Laboratuvarı | KIM 310 | 6 | 0 + 4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Temel Kimya derslerini almış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT TUNA, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, |
Dersin Yardımcıları | Bilim Dalı Öğterim Elemenleri ve Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anorganik kimyada ve koordinasyon kimyasında temel deney setlerini kurabilme, gerçekleştirebilme ve sonuçlarını değerlendirebilme, yorumlayabilme ve raporlayabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Geçiş metali ve iç geçiş metali bileşiklerinin oluşturmuş olduğu koordinasyon bileşiklerinin tanınması, yapılarının aydınlatılması. Kimyasal bağlanma türlerinin ve buna bağlı olarak spektroskopik, kimyasal özelliklerinin irdelenmesi. Renklilik, kararlılık ve bileşim kavramlarını açıklayan denemelerin gerçekleştirilmesi ve sonuçlarının yorumlanması. İzomeri kavramının anlaşılmasını sağlayacak denemelerin gerçekleştirilmesi ve sonuçların yorumlanması. Doğal yapılardaki koordinasyon bileşiklerinin ve işlevlerinin anlaşılmasının sağlayacak model bileşiklerin hazırlanması. Çift tuz, Şap ve hidrat yapılarının anlaşılması ve kavranması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Katı Peroksit bileşiklerini sentezler ve elde ettiği sonuçları değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Çift tuz bileşikleri sentezlenir ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | (Demirin pasifleştirilmesi) Deneyi yapma ve tasarlama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Fosfat bileşikleri sentezlenip, özellikleri incelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Koordinasyon bileşikleri sentezlenip, karakterizasyonları yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Koordinasyon bileşikleri sentezlenip, karakterizasyonları yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Koordinasyon bileşikleri sentezlenip, karakterizasyonları yapılır. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | ARASINAV | Soru-Cevap, | Sınav , |
10 | Schiff Bazı Kompleksleri sentezlenip, uygulama alanları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
11 | Job Metodu ile metal ligand oranının belirlenmesi yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
12 | Hemoglobin modeli Co(III) kompleksleri sentezlenip, özellikleri incelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
13 | Telafi Deneyi | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
14 | Telafi Deneyi | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
15 | FİNAL SINAVI | Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği | [1] Sayfa 1 |
2 | Katı Peroksitlerin Hazırlanması | [1] Sayfa 5 |
3 | Çift Tuzlar | [1] Sayfa 19 |
4 | Demirin Pasifleştirilmesi | [1] Sayfa 31 |
5 | Fosfat Bileşiklerin Sentezi ve Özellikleri | [1] Sayfa 45 |
6 | Koordinasyon Bileşiklerinin Reaksiyonları (Karbonatotetraamin kobalt(III)nitrat sentezi) | [1] Sayfa 65 |
7 | Koordinasyon Bileşiklerinin Reaksiyonları (Kloropentaamin kobalt eldesi) | [1] Sayfa 65 |
8 | Bis(asetilasetonetilendimin)Cu(II) kompleksi eldesi ve FT-IR spektroskopisi karakterizasyonu | [1] Sayfa 65 |
9 | ARASINAV | |
10 | Schiff Bazı Kompleksleri, Özellikleri ve Uygulamaları SALEN Cu(II) komplekslerin eldesi ve FT-IR spektroskopisi ile karakterizasyonu | [1] Sayfa 101 |
11 | Job Metodu ile metal ligand oranının belirlenmesi | [1] Sayfa 117 |
12 | Bioinorganik Kimya Hemoglobin modeli Co(III) komplekslerinin hazırlanması | [1] Sayfa 123 |
13 | Telafi Deneyi | |
14 | Telafi Deneyi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldız S. Zeki, Karaca Hüseyin, Altıntığ Esra, Murat Tuna, Anorganik Kimya Laboratuarı Ders Notlrarı, Sakarya Üniversitesi, 2014, Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Inorganic Synthese, Vol., 1-12,McRav-Hill, Wiley, 1939-1970. [3] Woollins J. Derek, Inorganic Experiments, Vch, 1994, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X | |||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |