Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması FEL 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL, Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Doç.Dr. ELİF ERGÜN, Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ, Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN, Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM, Öğr.Gör. YUSUF TURAN, Dr.Öğr.Üyesi TANZER YAKAR, Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Öğrencilerin felsefi metinler hazırlamasını sağlamak
Dersin İçeriği Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir çalışma hazırlama
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
2 Araştırma sonucu elde edilen verileri kullanmak suretiyle oluşturulan bir tezi, sistemli ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneği kazanır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav,
3 Tutarlı, eleştirel, yöntemli ve kavramsal düşünebilir; ayrımlar yapabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Disiplinler arası bilgiyi kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
2 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
3 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
4 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
5 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
6 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
7 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
8 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
9 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
10 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
11 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
12 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
13 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
14 Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir
Kaynaklar
Ders Notu Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015.
Ders Kaynakları Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 12 192
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 261
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,44
Dersin AKTS Kredisi 10