Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metinlerle Çağdaş Felsefe Akımları FEL 401 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin çağdaş düşünceyi orijinal kaynaklardan okuyarak, tanıması.
Dersin İçeriği Çağdaş düşüncenin ilk elden kaynaklar üzerinden okunması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çağdaş düşüncenin karakteristiklerini sayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Çağdaş düşünürlerin temel sorunlarını belirleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Çağdaş düşüncenin kavramlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Kavramlar arasında çağdaş düşünürlerin kurduğu kimi bağlantıları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Çağdaş düşüncenin oluşturucu öğelerini listeleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 20. yüzyıl düşüncesinin genel özellikleri ve felsefe akımları
3 Nietzsche düşüncesinin 20. yüzyıla etkisi
4 Frankfurt Okulu ve Walter Benjamin
5 Theodor Adorno
6 Theodor Adorno
7 Hannah Arendt
8 Hannah Arendt
9 ARASINAV
10 Susan Sontag
11 Susan Sontag
12 Yapısalcılık
13 Yapısalcılık
14 Yapısalcılık sonrası
Kaynaklar
Ders Notu [1] Carnap, R. Felsefe ve Mantıksal Sözdizimi (Yayınlanmamış Çeviri)
Ders Kaynakları [2] Christian De la Campaigne, 20. yy Felsefe Tarihi, İş Bankası Yayınları, 2010.
[3]E. Husserl, Kesin Bilim olarak Felsefe, TFK
[4] Sartre, Varoluşçuluk, Say Yayınları.
[5] Gadamer, Hakikat ve Yöntem, Paradigma Yayınları
[6] Adorno ve Horkheimer, Aydınlanmanın Diyalektiği, Kabalcı Yay.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5