Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Mantık FEL 206 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ONUR KABİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin modern mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi
Dersin İçeriği Modern mantık, doğruluk foksiyonu mantığı, formel çıkarım yöntemi, niceleme mantığı, mantık felsefesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern mantığın problemlerini tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Modern mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
4 Mantık ile matematik arasında bağ kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Önerme ve akıl yürütmeleri sembollerle anlatır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
6 Aksiyomatik metodu kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modern Mantığa Geçiş
2 Doğruluk Fonksiyonu Mantığı
3 Doğruluk Fonksiyonu Mantığı
4 Doğruluk Fonksiyonu Mantığı
5 Formel Çıkarım Yöntemi
6 Formel Çıkarım Yöntemi
7 Niceleme Mantığı
8 Niceleme Mantığı
9 ARASINAV
10 Aksiyomatik Yöntem
11 Aksiyomatik Yöntem
12 Mantıkla İlgili Sorunlar
13 Felsefe, Bilim ve Mantık
14 Mantık Felsefesi
Kaynaklar
Ders Notu [1] Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1996
Ders Kaynakları [2] Cemal Yıldırım, Mantık ‘Doğru Düşünme Yöntemi’ Bilgi yayınevi
[3] Teo Grunberg, Sembolik Mantık, El Kitabı, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4