Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kaynak Metin Okuma ve Anlama FEL 210 4 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Felsefe metinlerinin arasında klasikleşmiş olanlardan yapılan seçilmiş eserleri okuma

Dersin İçeriği

Platon dialogları, Aristoteles’ten metinler, Descartes, Locke, ve Kant’tan parçalar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik eserlerin konu/sorun alanlarını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Eleştirel okuma becerisi kazanır. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
3 Kavramsal düşünebilme ve ayrımlar yapabilme becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Filozofların temel metinlerini okuma ve temel kavramlarını öğrenme yetisi kazanır. Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
5 Anlatım, Sınav ,
6 Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Metin okuma dersinde uygulanacak yöntemin tanıtılması
2 Klasik bir eserin seçilmesi
3 Eserin okunmaya başlanması
4 Her adımda metnin anlaşılmasına yönelik tartışmalara giriş.
5 Okuma-tartışma
6 Okuma-tartışma
7 Okuma-tartışma
8 Okuma-tartışma
9 ARASINAV
10 Yeni bir metin seçimi
11 Okuma-tartışma
12 Okuma-tartışma
13 Okuma-tartışma
14 Okuma-tartışma
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Platon, Diyaloglar
[2] Aristoteles, Metafizik

Ders Kaynakları

[3] Descartes, Yöntem Üzerine Konuşma

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 75
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4