Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küresel İklim Değişmeleri COG 414 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU
Dersi Verenler Doç.Dr. CERCİS İKİEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin sebepleri,sonuçları,gelecekte doğal ve beşeri hayata olası etkilerinin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği

Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları,sebepleri,küresel ve bölgesel ölçekte olası sonuçları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliği kavramlarını bilir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Küresel ısınmayı etkileyen doğal ve beşeri faktörleri anlatır Anlatım, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Küresel iklim değişikliğinin etkisini azaltmak için alınabilecek önlemlere örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Küresel iklim değişikliğinin olası sonuçlarını tahmin eder Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Küresel iklim değişikliği ile mücadeleyi yaşam felsefesi haline getirir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları
2 İklim sisteminin bileşenleri
3 Atmosfer salınımları
4 İklim değişmelerinin özellikleri,İklim değişmelerine yol açan nedenler
5 İklim değişmelerine yol açan nedenler
6 Geri besleme mekanizmaları, İklim kayıtları
7 Kuaterner´de iklim değişmeleri
8 Paleoiklim ve İçeriği
9 İklim Değişikliği ve Ekoloji
10
11 Yerel İklim Eylem Planlaması ve Türkiye Pratikleri
12 İklim Değişikliğinin Neden Olduğu Afetlerin İktisadi ve Toplumsal Etkileri
13 İklim Mücadelesinde Ekonomik, Sosyal ve Ekolojik Adalet
14 Su Kaynakları Yönetimi ve İklim Değişikliği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ERLAT,E. 2009, "İklim Sistemi ve İklim değişmeleri", Ege ünv. Yayınları no:155, İzmir

http://www.iklimin.org/tr/egitim-materyalleri/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. X
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. X
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. X
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5