Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitkilerde Sinyal İletimi BIY 420 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bitkilerin biyotik ve abiyotik stres faktörlerini algılamalarını sağlayan sinyal mekanizmalarının, bunların işleyişinin ve metabolik sonuçlarının öğrenciye kavratılması
Dersin İçeriği Bitkilerde stresin algılanması için gerekli sinyal iletim mekanizmalarının temel özellikleri ve fonksiyonları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitkilerde stres faktörlerinin algılanmasını sağlayan mekanizmaları tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Bitkilerde sinyal iletiminde rol oynayan sekonder habercileri tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Bitkilerde sinyal iletim mekanizmalarının işleyişini tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Bitkilerde farklı sinyal mekanizmaları arasındaki etkileşimler ve bunların metabolik sonuçlarını tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Bitkilerde abiyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Bitkilerde biyotik stres faktörleri ile ilgili sinyal iletim mekanizmalarını tanımlar. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitkilerde Çevre ile Etkileşim ve Sinyal İletimi
2 Bitkilerde Sinyal İletiminde Rol Oynayan İkincil Haberciler
3 Işığın Algılanması ve Sinyal İletimi
4 Bitkilerde Mekanik Sinyal Mekanizması
5 Bitkilerde Sinyal İletiminde Aktif Oksijen Türlerinin Rolü
6 Yüksek Sıcaklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi
7 Düşük Sıcaklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi
8 Kuraklığın Neden Olduğu Sinyal İletimi
9 Ara Sınav
10 Tuz Stresinin Neden Olduğu Sinyal İletimi
11 Virüslerin Neden Olduğu Sinyal İletimi
12 Bakteri ve Mantarların Neden Olduğu Sinyal İletimi
13 Rizosferik Sinyal İletimi
14 Böceklerin Neden Olduğu Sinyal İletimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1- Taiz L., Zeiger E., Plant Physiology, Sinauer Associates Publisher, Sunderland, Massachusetts, 1998.
2- Scheel, D., Wasternack, C., Plant Signal Transduction, Oxford University Press, 2004.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5