Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Biyoloji II BIY 102 2 4 + 2 5 7
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İş sağlığı ve güvenliği, Mendel genetiği, koromozomun moleküler temeli, DNA yapısı işlevi ve replikasyonu, protein sentezi, prokaryotlar, ökaryotlar, mantarlar, tohumlu ve tohumsuz bitkiler, omurgasız ve omurgalı hayvanlar konularında yeterli ve gerekli düzeyde bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Bitkisel dokular, hayvansal dokular, canlılarının sınıflandırılması ve sistemleri, yayılışı, türleşme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalıtımın mekanizmasını, kromozomal ve moleküler temelini anlayabilme, protein sentezini açıklayabilme, iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Porkaryotik organizmaları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Ökaryotik organizmaların kökenini kavrama, bu organizmaları sınıflandırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Tohumsuz ve Tohumlu bitkileri sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Mantarların genel özelliklerini kavrama, görünce tanıyabilme, hayat döngülerini söyleyebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Omurgalı ve Omurgasız hayvanları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Bitkisel ve Hayvansal Dokuları ayırt edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mendel Genetiği (Laboratuar dersinde ilk hafta iş güvenliği ile ilgili konulara yer verilir)
2 Kalıtımın kromozomal temeli
3 Kalıtımın moleküler temeli
4 Protein sentezi
5 Prokaryotik organizmalar (Bacteria ve Archea)
6 Ökaryotik organizmaların kökeni, çeşitliliği ve Protistalar
7 Bitki çeşitliliği I, Tohumsuz Bitkiler
8 Bitki çeşitliliği II, Tohumlu Bitkiler
9 Ara Sınav
10 Mantarlar
11 Omurgasız Hayvanlar
12 Omurgalı Hayvanlar
13 Bitkisel Dokular
14 Hayvansal Dokular
Kaynaklar
Ders Notu

Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999

Ders Kaynakları

1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993
2. Akman, Y., Botanik Bitki Biyolojisine Giriş, Palme Yayınları, 1991
3. Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996
4. Karol, S., Ayvalı, C., Suludere, Z., Hücre Biyolojisi, Öğün Matbaacılık, 2000

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 7