Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´De Sınırlı İktidar Arayışları ve İnsan Hakları | SBK 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERDAR GÜLENER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. gör. İlknur Rabia Türkölmez |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´de iktidarın sınırlandırılması arayışları ile insan haklarının gelişimi arasındaki ilişkiyi göstermek |
Dersin İçeriği | Anayasacılık, Türkiye´de ve dünyada insan hakları ile iktidarın sınırlandırılması arasındaki ilişki |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasal iktidarın sınırlandırılmasının önemini tespit eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sınırlı iktidar düşüncesi ile insan hakları arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkiye’de sınırlı iktidar arayışlarını analiz eder. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türkiye’de sınırlı iktidar arayışlarının temel özelliklerini tespit eder.. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Toplanma özgürlüğü alanında yaşanan sorunları belirler ve çözüm yollarını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
6 | Avrupa insan Hakları Mahkemesi?nin temel hak ve özgürlüklere ilişkin ihlal kararları konusunda genel bir değerlendirmede bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | 1982 Anayasasının yasama organına karşı korunmasında yeterli güvencelere yer verip vermediğini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
8 | Din ve vicdan özgürlüğü konusunda Türkiye?de karşılaşılan sorunlara ulusal ve uluslararası hukuk çerçevesinde nasıl yaklaşıldığını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
9 | Özel yaşamın gizliliği hakkını AİHM kararları ışığında açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
10 | Dilekçe hakkı ve bilgi edinme hakkı alanında yaşanılan sorunları ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
11 | Türkiye?de Siyasal parti özgürlüğünü Venedik Ölçütleri ve AİHM kararları ışığında analiz eder. | Soru-Cevap, | Ödev, |
12 | 1982 Anayasasının yasama organına karşı korunmasında yeterli güvencelere yer verip vermediğini yorumlar. | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Egemenlik-Özgürlük karşıtlığı ve anayasacılık kavramı | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
2 | Antik dönemde anayasacılık hareketleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
3 | Orta Çağ’da ve modern dönemde anayasacılık hareketleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
4 | Anayasacılığın araçları | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
5 | Osmanlı İmparatorluğu’nda anayasacılık hareketleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
6 | Cumhuriyet döneminde anayasacılık hareketleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
7 | 1982 Anayasası’nda temel hak ve özgürlükler | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
8 | Türkiye’de insan haklarının korunması ve çeşitli mekanizmalar | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
9 | Türkiye’de anayasa yargısının ortaya çıkışı ve işleyişi | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
10 | Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru yolu | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
11 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine bireysel başvuru yolu | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
12 | Bireysel başvuru karar incelemeleri-I | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımlarıAşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
13 | Bireysel başvuru karar incelemeleri-II | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
14 | Genel değerlendirme | Aşağıdaki kaynakların ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | -Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|