Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültür Tarihi | SSB 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DAVUT DURSUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah ÖZÇELİK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk kültürünü tarihsel gelişim süreci içinde, süreklilik, değişme, gelişme, bütünleşme, çözülme ve dönüşme süreçleri altında sosyo kültürel bir analize tabi tutmak temel amaçtır. |
Dersin İçeriği | Eski Türk Kültürü; temel nazariyeler, inanç esasları, Din, düşünce, ahlak, aile, siyasal yapı, devlet, iktisat, ticaret, edebiyat, sanat, eğitim, İslami Dönem Türk Kültürü: bilgi kuramı, düşünce, felsefe, bilim, din ve İnanç esasları, aile, ahlak, hukuk, siyaset, iktisat, sanat, edebiyat, eğitim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk kültürünün tarih sahnesine çıkış şartlarının sosyal, siyasal ve kültürel faktörlerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk kültürün gelişme aşamalarının sosyal ve siyasal faktörlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk İslam kültürünün ortaya çıkış ve gelişme koşullarının sosyal, siyasal ve kültürel faktörlerini bir bütün olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türk İslam kültürünün sosyal ve kültürel unsurlarını karşılıklı bağımlılık ve bütünlük anlayışı çerçevesinde analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Yaşanılan değişme ve gelişme aşamalarını tarihsel süreklilik ve tutarlılık çizgisinde sosyal süreçler bağlamında ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Modern dönem Türk İslam kültüründe ortaya çıkan temel akımlar arasında bağlantıları saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eski Türk kültürü ile ilgili temel nazariyeler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
2 | Eski Türk kültüründe sosyal yapı: din, düşünce, ahlak, aile | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
3 | Eski Türk kültüründe siyasal yapı; hukuk, devlet, hükümet | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
4 | Eski Türk kültüründe iktisat ve ticaret | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
5 | Eski Türk kültüründe sanat, edebiyat, eğitim | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
6 | İslam dönemi Türk kültüründe süreklilik ve değişim | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
7 | İslam dönemi Türk kültüründe bilgi kuramı ve bilim | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
8 | Vize sınavı | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
9 | İslam dönemi Türk kültüründe din ve inanç esasları ve felsefe | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
10 | İslam dönemi Türk kültüründe aile, ahlak ve tasavvuf | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
11 | İslam dönemi Türk kültüründe siyaset ve siyasal düşünürler | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
12 | İslam dönemi Türk kültüründe iktisat | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
13 | Modernleşme dönemi Türk İslam düşüncesinde değişme | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
14 | Modernleşme dönemi Türk İslam düşüncesinde siyasal akımlar | Kaynakçada belirtilen kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sadri Maksudi Arsal, Türk Tarihi ve Hukuk, İsmail Akgün Matbaası, İstanbul, 1947 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |