Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye´De Sivil Toplum ve Demokrasi SSB 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAKUP KÖSEOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FATMA YURTTAŞ ÖZCAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Abdullah Said ÖZCAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye?de demokratikleşme sürecinde devlet-sivil toplum ilişkisini incelemeye çalışmak.

Dersin İçeriği

Devlet sivil toplum ilişkisinin temel noktaları, demokratik sivil toplumun nitelikleri ve Türkiye?de devlet-sivil toplum ilişkisi ve sorun alanlarının tespiti.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sivil toplum kavramının tarihi ve düşünsel arka planını değerlendirir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Devlet sivil toplum ilişkisini analiz eder. Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Demokrasi ve sivil toplum ilişkisini değerlendirir Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Osmanlı?da sivil toplumun gelişimini analiz eder. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Türkiye?de sivil toplumun gelişimini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türk siyasetinin dönüşümünde sivil toplumun yeri ve önemini değerlendirir. Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sivil Toplum Kavramının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri/1 Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Sivil Toplum Kavramının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri /2 Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 Devlet-Sivil Toplum İlişkisinin Değerlendirilmesi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Demokrasi Kuramları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 Demokrasi ve Sivil Toplum İlişkisi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Klasik/Geleneksel Sistemde Osmanlı?da Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 Modernleşme Sürecinde Osmanlı?da Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 Türkiye?de Tek Parti Döneminde Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
9 Ara sınav Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
10 Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş Sürecinde Türkiye?de Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 27 Mayıs 1960 Sonrası Türkiye?de Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 12 Mart 1971 Askeri Muhtırası Sonrasında Türkiye?de Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 12 Eylül 1980 Sonrasında Türkiye?de Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Türkiye?de Siyasetin Dönüşümü Ve Sivil Toplum Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu

ERDOĞAN TOSUN, Gülgün (2001), Demokratikleşme Perspektifinden Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yayınları, İstanbul.
ÇAHA, Ömer (2003), Aşkın Devletten Sivil Topluma, Gendaş Kültür, İstanbul.
DOĞAN, İlyas (2002), Özgürlükçü ve Totaliter Düşünce Geleneğinde Sivil Toplum, Alfa Yayınları, İstanbul.
HİRA, İsmail ve M. Kemal ŞAN (2007), ?Türkiye?de Sosyo-Politik Sistem ve Sivil Toplum?, Dönüşüm Sürecinde Türkiye Aktörler, Alanlar, Sorunlar (içinde), Ed. Davut Dursun vd. Alfa Yayınları, İstanbul, ss. 384-406.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 322
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,88
Dersin AKTS Kredisi 6