Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiyenin Yönetim Yapısı SBK 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. İlknur Rabia SIRAKAYA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Türk yönetim yapısını, işleyişini ve temel niteliklerini ortaya koyarak yönetsel reform ihtiyacını ve gerçekleştirilen reformları değerlendirmek.
Dersin İçeriği Türkiye’de kamu yönetiminin örgütlenmesi, Türk kamu yönetiminin özellikleri, merkezi yönetim, yardımcı kuruluşlar, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar, yerel yönetimler ve hizmet yerinden yönetim kuruluşları, Türk kamu yönetiminde değişim ve yeniden yapılanma, kamu yönetiminin denetimi. Kamu politikası analizi, kamu politikası yaklaşımları ve Türkiye’de kamu politikalarının değerlendirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk kamu yönetimi sisteminin örgütlenmesine ilişkin anayasal ilkeleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Kamu yönetimi sistemimizi kategorize ederek yönetim ilkeleri açısından bunları değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Belli başlı merkezi yönetim kuruluşlarını kavramsal düzeyde analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Yerinden yönetim kuruluşlarını sınıflandırır. Bunların rollerini ve merkezi yönetimle olan ilişkilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Türk Kamu yönetiminin yönetsel sorunlarını saptar ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Türkiye’de gerçekleştirilen kamu yönetimi reformlarını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye´de merkezi idare Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Türkiye´de yerel yönetimler Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 1982 Anayasasında idarenin düzenlenmesi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Merkezi idareye yardımcı kuruluşlar Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 Taşra Yönetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Türkiye´de kamu yönetimi reformu Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun değerlendirilmesi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 ARA SINAV
9 Türkiye´de düzenleyici kurullar Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
10 Türk kamu yönetiminde hesapverebilirlik Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 Ombudsman Denetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 Türk kamu yönetiminde etik denetimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 Türkiye´de kalkınma ajansları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Genel değerlendirme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu Eryılmaz, Bilal (2007), Kamu Yönetimi, İstanbul.
Acar, Muhittin, Hüseyisn Özgür (2004), Çağdaş Kamu Yönetimi I ve II, Nobel Yayınları, Ankara.
Balcı, Asım vd (Ed), Kamu Yöneitminde Çğadaş Yaklaşımlar, SWeçkin Yayıncılık.
Ergun, Turgay, Kamu Yönetimi, TODAİE Yayınları, Ankara.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6