Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Metropoliten Yönetim SBK 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı dünyada ve Türkiye´de büyükşehir belediyelerinin gelişimini, türlerini, örgüt ve işleyişini incelemektir.

Dersin İçeriği

Kentin tanımı, kent tipleri, kent kuramları, metropoliten kentler, dünyada metropoliten yönetimler, Türkiye´de metropoliten kentlerin gelişimi, büyükşehir belediyeleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kent kuramlarını ve kentleşmenin teorik temellerini yorumlar ve bunları analiz eder, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Genel olarak dünyada özel olarak Türkiye’de kentleşmenin tarihi koşullarını açıklar, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Farklı ülkelerdeki metropolitan politikaları açıklar, bunları birbirleriyle karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Metropoliten yönetim örneklerinin farklı ülkelerdeki uygulamalarını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Sınav , Ödev,
5 Türkiye’deki nüfus hareketlerini ve metropol olgusunun gelişimini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
6 Türkiye’deki büyük şehir belediye örgütlenmesini tanımlar, açıklar, etkinliğini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kent Tarihi
2 Kent Tipleri
3 Metropoliten Kentler
4 Kent Kuramları
5 Metropoliten Politikalar
6 Metropol yönetimine ilişkin modeller ve örnekler
7 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Danimarka, UNIGOV, Hindistan
8 Arasınav
9 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Toronto, Tokyo, Londra, Barselona
10 Metropoliten Yönetim Örnekleri: Paris, Hannover, Lakewood, San Francisco
11 Türkiye´de Nüfus Hareketleri ve Metropol Olgusunun Gelişimi
12 Türkiye´de Büyükkentlerin Yönetimi: Büyükşehir Belediye Modeli
13 Büyükşehir Belediyelerinde Yetki-Görev ve Kaynakların Paylaşımı
14 Büyükşehir Belediyelerinde Planlama ve Koordinasyon, Yönetimlerarası İlişkiler Açısından Büyükşehir Belediyesi
Kaynaklar
Ders Notu

Tuzcuoğlu, Ferruh (2003), Metropoliten Yönetim, Sakarya: Sakarya Kitapevi.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 3 5 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6