Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Yönetimi ve Politikası SBK 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çevre sorunlarının kuramsal ve tarihsel gelişimini incelemek, insan-doğa-teknoloji ilişkisine yönelik çeşitli yaklaşımları analiz etmek ve çevre ile ilgili uluslararası etkinlikleri ortaya koymak

 

 

 

Dersin İçeriği

Çevre İle İlgili Temel Kavramlar. Çevre ve Ekoloji İlişkisi, Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme. Çevre hukuku ve ÇED süreci

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çevre İle İlgili Temel Kavramlar Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 Temel Kirlilikler Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Doğal Alanların Korunması Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 Kültürel Varlıkların Korunması Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Çevre Politikaları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 Vize Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 Çevreye İlişkin Örgütlenme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
9 Çevrenin Uluslararası Boyutu Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
10 Çevreci Akımlar Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 Çevresel Etki Değerlendirmesi ÇED Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 Çevre Hukuku 1 Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 Çevre Hukuku 2 Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Çevre Etiği Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu

Çevre Kanunu
Çevreye İlişkin Kanun ve Yönetmelikler

Ders Kaynakları

Ruşen Keleş ve Can Hamamcı (2005), Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 5. Baskı, Ankara
Ruşen Keleş-Birol Ertan (2002), Çevre Hukukuna Giriş, İmge Kitabevi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 5
2. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6