Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar SBK 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSA EKEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yeni yönetim yaklaşımlarının tespit edilip bunların kamu yönetiminde uygulama biçimiyle incelenmesi, klasik yönetim anlayışı ile yeni yönetim anlayışının karşılaştırılarak analiz edilmesi dersin amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin farklı ülkelerdeki yeni yönetim yaklaşımlarını tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Derste yönetimde değişime yol açan faktörler incelenecek yeni kamu yönetimi anlayışı ve geleneksel kamu yönetimi anlayışı karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Ayrıca yeni yönetim teknikleri ve bunların bazı ülkelerdeki uygulamaları irdelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetimde değişime yol açan faktörleri tanır ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Geleneksel yönetim anlayışının temel özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Yeni kamu yönetimi anlayışının özelliklerini kavrar ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kamu yönetimi ve piyasa ilişkilerini bilir ve yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Yeni yönetim tekniklerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımının farklı ülkelerdeki uygulamalarını tanır ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetimde değişime yol açan çevresel faktörler, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Geleneksel yönetim anlayışının temel özellikleri, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 Yeni kamu yönetimi anlayışı, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Yönetimde işletme yönetim ve tekniklerinin uygulanabilirliği, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 Kamu yönetimi ve piyasa, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Üçüncü sektör, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 Esnek örgütlenme ve esnek yönetim, esnek çalışma ilişkileri. Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 Desantralizasyon, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
9 Katılımcı yönetim ve ekip çalışması, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
10 Yönetimde açıklık ve bilgi edinme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 Yönetişim, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 Etkinlik ve verimlilik, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 Müşteri yönelimli yönetim, misyon yönelimli yönetim, performans yönelimli yönetim, kaliteye yönelmiş yönetim, Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Yeni kamu yönetimi ülke uygulamaları, Yeni Zelanda, İngiltere, ABD ve Fransa örneği. Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu Al, Hamza Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetiminde Paradigma Değişimi, Bilimadamı Yayınları, Ankara, 2007.
ERYILMAZ, Bilal, Kamu Yönetimi, Okutman Yayınları, Ankara, 2008.
ERGUN, Turgay, Kamu Yönetimi, TODAİE Yayınları, 2004.
Baransel, Atilla Yönetim Düşüncesinin Evrimi
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 13 13
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6