Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Politikası | SBK 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. SELİN BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre sorunlarını iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki boyutları ile ele almak. |
Dersin İçeriği | Bu derste, çevre sorunları iktisadi, yönetsel, siyasal ve hukuki açılardan ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili kavramları ve başlıca çevre sorunlarının tarihsel gelişimini süreç içerisinde değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Sanayi öncesi dönem, sanayi dönemi ve sanayi sonrası dönemde insan-doğa-teknoloji ilişkilerini karşılaştırmalı olarak ele alır, analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Çevre ve Ekolojik sorunlar arasındaki düşünsel farklılıkları kavrar ve bunların çözümüne yönelik stratejiler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Çevre sorunları ile ilgili uluslar arası bilinçlenme ve faaliyetleri karşılaştırmalı olarak ele alır ve ortaya çıkan değişimleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | BM ve AB düzlemlerinde çevre ile ilgili uluslar arası faaliyetleri değerlendirir, öne çıkan eğilimleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Su politikaları ve forumları hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye’de çevrenin kurumsal ve yasal örgütlenmesini ve bu arada ÇED sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu | |
3 | Temel Kirlilikler | |
4 | Doğal Alanların Korunması | |
5 | Kültürel Varlıkların Korunması | |
6 | Çevre Politikaları | |
7 | Vize | |
8 | Çevreye İlişkin Örgütlenme | |
9 | Çevrenin Uluslararası Boyutu | |
10 | Çevreci Akımlar | |
11 | Çevresel Etki Değerlendirmesi | |
12 | Çevre Hukuku 1 | |
13 | Çevre Hukuku 2 | |
14 | Çevre Etiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Keleş, Ruşen, Hamamcı, Can, Çevre Politikası, İmge Yay., Ankara, 2011 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | ||||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | ||||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | ||||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |