Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetiminde Güncel Sorunlar | SBK 456 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir Aksoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki sorun alanlarını inceleyerek güncel kuramsal ve pratik tartışmaları anlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi disiplininin kimlik krizi, AB krizi ve kamu yönetimine yansımaları, ekonomik krizler ve kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi reformları ve kamu yönetimine yansımaları, Türkiye´nin AB üyeliği ve kamu yönetimi, Türkiye´de kamu yönetiminin denetim, mali yönetim, insan kaynakları yönetimi sorunları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimiyle ilgili kuramsal ve pratik gelişmeleri anlar ve takip eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Kamu yönetimi disiplininiyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
3 | Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Denetim, planlama, insan kaynakları gibi kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, sorunları çözümler | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi disiplininde kimlik krizi sorunu | |
2 | Yeni kamu yönetimi reform uygulama ve sonuçlarının analizi | |
3 | Türkiye´de kamu yönetimi reformları ve başlıca sorunlar | |
4 | Kamuda personel yönetimine ilişkin temel sorunlar | |
5 | Yerel yönetimlerle ilgili temel sorunlar | |
6 | Kamu mali yönetimiyle ilgili temel sorunlar | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türkiye´de kamu yönetimi sorunlarının kökenleri | |
9 | Kamu yönetiminde temel sorunlarla ilgili çözüm politika ve uygulamaları | |
10 | AB krizi ve Türkiye´de kamu yönetimi | |
11 | Kamu yönetiminin demokratikleştirilmesi sorunu | |
12 | Küreselleşme ve kamu yönetimine etkileri | |
13 | Ekonomik krizler ve kamu yönetimi | |
14 | Örnek olay incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayınları, Ankara. - Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi II, Nobel Yayınları, Ankara. - Çevik, H.H. (2010), Kamu Yönetimi, Kavramlar, Sorunlar, Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
Ders Kaynakları | - Öktem, M. K. ve Ömürgönülşen, U. (2007), Avrupa Birliğine Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, İmaj Yayıncılık, Ankara. - Aksoy, Ş ve Üstüner, Y. (2007), Kamu Yönetimi Yöntem ve Sorunlar, Nobel Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |