Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknik İngilizce BBP 213 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET EMİN ASAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. FERDA BOZKURT, Doç.Dr. HAKKI BAĞCI, ÖMER ABDULLAH AYHAN, Öğr.Gör. MEHMET EMİN ASAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencinin Okuduğu Teknik alanda yabancı dili kullanmasını ve alanı ile ilgili geniş bilgi alanlarına ulaşmasını sağlamak.
Dersin İçeriği Okunan program içeriği ile bağlantılı olarak teknik İngilizce kelime ve gramer bilgisinin sağlanması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bölümle ilgili Teknik İngilizce terimlerini tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Bilgi teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
3 Bilgisayar yazılımlarının menü ve komutlarını takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Intro to Computers (with using Active /passive/ causative sentences)
2 Computer components / Tenses / Taranslation
3 Electronic components / Tenses / Taranslation
4 Computer science / Tenses / Translation
5 Equipments / Tools / Modals
6 Internet / Web Searching / Web Surfing
7 Articles about Computers / Grammer (If / according to / although) / Translation
8 The processor / Translation
9 Online shopping / Gramer (Gerund, Infinitive ) / Translation
10 ARA SINAV
11 Software installation
12 Application errors
13 Pronunciation
14 Programs menues and commands
Kaynaklar
Ders Notu [1] Glendinning, Eric H. ; McEwen, John ; Oxford_Basic_English_For_Computing, Oxford, 2002, New York
[2] Boeckner, Keith ; Brown , P. Charles ; Oxford English Computing, Oxford University, 2005, New York
Ders Kaynakları [1] Bonamy, David ; English for Technical Students, Longman, 2001, London
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4