Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Animasyon Teknikleri BBP 112 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ERSİN BAŞARAN
Dersi Verenler Öğr.Gör. TURHAN MEHMET SUNAL, Öğr.Gör. FERDA BOZKURT, Öğr.Gör. ENGİN UÇAR, Öğr.Gör. ERSİN BAŞARAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan animasyonları literatürde yaygın kullanıma sahip Flash ve animasyon programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir

Dersin İçeriği

Çözünürlük ve renk görüntüleri, Dosya (resim, ses, video) formatları, Flash programı / uygulamaları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Flash programını ve kullanım alanlarını öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev,
2 2) Flash programı ile Tween ve Motion animasyon oluşturmayı öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 3) Flash programı ile ses ve video kullanmayı öğrenmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım,
4 4) Flash programı içerisinde Actionscript uygulamarı yapabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Temel Bilgiler
2 Çizim Araçları ve Renkler ile Çalışmak
3 Bitmap Grafikler ve Metinler ile Çalışmak ile Çalışmak
4 Katmanlar ile Çalışmak
5 Semboller ve Kütüphaneler ile Çalışmak
6 Efektler ile Çalışmak
7 Animasyonlar
8 Classic Tween ve Motion Tween Olayı
9 Shape Tween Olayı, Ters Kinematik
10 Yıl içi Sınavı
11 Eylemler ve Butonlar
12 ActionScript 3.0’a Giriş ve Programlama Temelleri ve En Çok Kullanılan Class’lar
13 Medya Dosyaları ile Çalışmak, Video ve MP3 Oynatıcılar Hazırlamak
14 Publish
Kaynaklar
Ders Notu

Gelişken, UĞUR; Flash CS6 KODLAB Yayınları, 2012, İstanbul

Ders Kaynakları

Adobe Creative Team; Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book ,
Adobe Yayınları, 2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak.
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 8 8
Proje / Tasarım 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4