Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Animasyon Teknikleri | BBP 112 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERSİN BAŞARAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TURHAN MEHMET SUNAL, Öğr.Gör. FERDA BOZKURT, Öğr.Gör. ENGİN UÇAR, Öğr.Gör. ERSİN BAŞARAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, masaüstü ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan animasyonları literatürde yaygın kullanıma sahip Flash ve animasyon programları ile öğrenmeyi hedeflemektedir |
Dersin İçeriği | Çözünürlük ve renk görüntüleri, Dosya (resim, ses, video) formatları, Flash programı / uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Flash programını ve kullanım alanlarını öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
2 | 2) Flash programı ile Tween ve Motion animasyon oluşturmayı öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | 3) Flash programı ile ses ve video kullanmayı öğrenmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | 4) Flash programı içerisinde Actionscript uygulamarı yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Bilgiler | |
2 | Çizim Araçları ve Renkler ile Çalışmak | |
3 | Bitmap Grafikler ve Metinler ile Çalışmak ile Çalışmak | |
4 | Katmanlar ile Çalışmak | |
5 | Semboller ve Kütüphaneler ile Çalışmak | |
6 | Efektler ile Çalışmak | |
7 | Animasyonlar | |
8 | Classic Tween ve Motion Tween Olayı | |
9 | Shape Tween Olayı, Ters Kinematik | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Eylemler ve Butonlar | |
12 | ActionScript 3.0’a Giriş ve Programlama Temelleri ve En Çok Kullanılan Class’lar | |
13 | Medya Dosyaları ile Çalışmak, Video ve MP3 Oynatıcılar Hazırlamak | |
14 | Publish |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gelişken, UĞUR; Flash CS6 KODLAB Yayınları, 2012, İstanbul |
Ders Kaynakları | Adobe Creative Team; Adobe Flash Professional CC Classroom in a Book , |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |