Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma ve Programlamaya Giriş | BBP 103 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERKAN ZENGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERKAN ZENGİN, Öğr.Gör. İSMAİL ÖYLEK, Öğr.Gör. ŞAHİN KARA, Öğr.Gör. ABDULBAKİ YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Algoritma ve Programlamanın temel kavramlarını kazandırmak, yapısal programlama dilinin temellerini öğretmek ve program geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Algoritma ve programlama mantığı, algoritmalar, akış diyagramları, yapısal programlama dilinin temelleri, karar yapıları, döngüler, diziler, fonksiyonlar ve örnek yazılım uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlamanın mantığını ve gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Matematiksel İşlemlerin bilgisayar karşılıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Karşılaştırma İşlemlerinin bilgisayar karşılıklarını bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Mantıksal İşlemlerini bilgisayardaki karşılıklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Programlama hatalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Algoritmada kullanılan operatörleri ve özel terimleri bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Akış diyagramlarında kullanılan şekiller ve sembolleri bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Oluşturulan algoritmaların akış diyagramlarını çizebilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Programlama dillerinde kullanılan bilgi tiplerini bilir. | Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Programlama dillerinin genel yapılarını öğrenerek uygulamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Programlama dillerindeki bilgi giriş komutlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Programlama dillerindeki bilgi çıkış komutlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Programlama dillerindeki döngü (çevrim) komutlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Programlama dillerindeki karar (karşılaştırma) komutlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlamaya Giriş, Programlama dillerinin gelişimi, temel kavramlar ve programlama dilleri | |
2 | Algoritmaya Kavramı | |
3 | Akış Diyagramı Kavramı | |
4 | Yapısal Programlamaya Giriş, Değişkenler ve Sabit | |
5 | Giriş-Çıkış İşlemleri, Operatörler | |
6 | Karar Yapıları | |
7 | Döngü Kontrolleri | |
8 | Döngü Kontrolleri | |
9 | Dizi Tanımı ve Kullanımı | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Fonksiyon Tanımı ve Çağrımı | |
12 | Rasgele Sayı Üretimi, Rekürsif fonksiyonlar | |
13 | Sıralı Dosyalar | |
14 | Sıralı Dosyalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] C Programlama Dili, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayıncılık [2] Her Yönüyle C, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri LTD.Şti [3] C Programlama Dili, Şerafettin Arıkan, Seçkin Yayıncılık [4] Her Yönüyle C, Tevfik KIZILÖREN, Kodlab Yayıncılık [5] Algoritma, Kadir ÇAMOĞLU, Kodlab Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |