Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Donanımı | BBP 109 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDAL BÜYÜKBIÇAKCI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SAMİ ADALI, Dr.Öğr.Üyesi ERDAL BÜYÜKBIÇAKCI, ÖMER ABDULLAH AYHAN, Öğr.Gör. ABDULBAKİ YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Temel elektronik bilgisine sahip olmak, Bilgisayarın donanımsal yapısını bilmek, Test ve arıza giderme yöntemlerini bilmek |
Dersin İçeriği | Analog-sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler, Yarıiletkenler ve diyotlar, Elektronik elemanları ve kontrolü, Temel lojik kapı ve devreleri, bilgisayarın donanımsal yapısı, Veri yolları, İşlemciler, Hafıza birimleri, Manyetik diskler, Optik diskler, Giriş-çıkış birimleri ve diğer donanım birimleri, sistem yazılımları ile test ve arıza giderme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel elektronik bilgisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bilgisayarın donanımsal yapısını ve donanımsal ekipmanların işlevlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bilgisayar sistemlerinin test ve bakım-onarım işlemlerini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analog-Sayısal kavramlar ve elektriksel büyüklükler; gerilim, akım (DC, AC), güç ve enerji | |
2 | Yarı iletkenler ve diyotlar | |
3 | Elektronik devre elemanları ve kontrolü, direnç, diyot, transistor, kondansatör ve bobin ölçümleri | |
4 | Sayı sistemleri, Temel lojik kapı ve devreleri | |
5 | Lojik mantık kapıları ile gerçekleştirilen örnek devrelerin incelenmesi | |
6 | Lojik denklemlerin sadeleştirilmesi için Karno haritası kullanımı | |
7 | Bilgisayarın donanımsal yapısı; Anakartlar, BIOS ve ayarları | |
8 | Veri yolları İşlemciler /Chipsetler | |
9 | Belleklerin çeşitleri, yapıları, işleyişleri, teknik özellikleri, manyetik diskler ( Sabit ve taşınabilir diskler), optik diskler ve sürücüleri | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Kasa ve güç kaynakları, giriş birimleri (Klavye, Fare, Tarayıcı,..) | |
12 | Çıkış birimleri (Monitörler, Yazıcılar,..), modemler, ağ kartı, | |
13 | Diğer donanım birimleri (Ekran kartları, Ses kartları, TV kartları,..) | |
14 | Bilgisayar Sistemlerinin montaj teknikleri, sistem yazılımları ile test ve arıza giderme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] PC Donanımı: Herkes İçin, Mehmet Çömlekci, Selçuk Tüzel, Alfa yayınları,2005 |
Ders Kaynakları |
[1]Canay Ö, Güngörsün T.; Bilgisayar Donanımı ve Bileşenleri, Değişim Yayınları, 2016, Sakarya/Türkiye, 357 sayfa, ISBN: 605-4925-91-9 [2] PC Donanımı: Herkes İçin, Mehmet Çömlekci, Selçuk Tüzel, Alfa yayınları,2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |