Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Yapıları ve Programlama | BBP 108 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ERKAN ZENGİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ERKAN ZENGİN, Öğr.Gör.Dr. MAHMUT UÇ, Öğr.Gör. ABDULBAKİ YILDIZ, Öğr.Gör. FEVZİYE GÖZDE GÖKPINAR, Öğr.Gör. MEHMET EMİN ASAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama dillerinin genel yapıları öğretilerek, yazılım geliştirme aşamasında kullanılacak veri yapılarının bilgisine temel seviyede sahip olmak |
Dersin İçeriği | C/C++ programlama dili genel yapısı, Programlama dilleri genel yapıları, fonksiyonlar, kuyruk yapısı, temel sıralama algoritmaları, arama algoritmaları, algoritma analizleri, ağaç yapısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama dillerinin genel yapısını bilir, C/C++ programlama dilinde kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Programlama dillerinde kullanılan temel veri tiplerini bilir, C/C++ programlama dilinde kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Programlama dillerinde kullanılan temel karar yapılarını ve döngü yapılarını bilir, C/C++ programlama dilinde kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Geliştirilen algoritmanın analizini yapabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Temel sıralama algoritmalarını bilir ve bu algoritmaları yazılım tasarımı aşamasında kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri yapılarına giriş | |
2 | Programlama dilleri genel yapısı, Temel veri tipleri, Veri tipi bildirimi, Giriş-Çıkış işlemleri | |
3 | C/C++ programlama dili genel yapısı özellikleri, C/C++ derleyicisi kullanımı | |
4 | Programlama dillerinde karar yapıları | |
5 | Programlama dillerinde döngü yapıları | |
6 | Programlama dillerinde fonksiyonlar, C/C++ programlama dilinde kullanımı | |
7 | Programlama dillerinde dizi yapısı kullanımı, tek boyutlu dizileri, çok boyutlu diziler, C/C++ programlama dilinde kullanımı | |
8 | Temel kütüphane fonksiyonları(matematiksel fonsiyonlar, sonlandırma fonksiyonları, karakter karakter işlemleri ve veri dönüşüm fonksiyonları) | |
9 | Algoritma Analizi | |
10 | Sıralama algoritmalarına giriş, seçerek sıralama algoritması, Kabarcık sıralama | |
11 | Yerleşmeli sıralama algoritması, birleşmeli sıralama algoritması | |
12 | Arama algoritmalarına giriş, Sıralı arama algoritması, İkili arama algoritması | |
13 | Kuyruk yapısı, kuyruk yapısına eleman ekleme ve çıkarma işlemleri, kuyruk yapısı örneği | |
14 | Ağaç yapısı kavramları, Ağaç çeşitleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Rıfat Çölkesen, Veri Yapıları ve Algoritma, Papatya Yayıncılık |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanma, mesleki plan ve projeleri gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |