Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki İngilizce II MYO 243 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri

Mesleki İngilizce I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe / İngilizce
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İSMET BAHADIR
Dersi Verenler Öğr.Gör. İSMET BAHADIR, Öğr.Gör. ERCAN AKKAYA, Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SARIALTIN, Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin mesleki hayatlarında karşılaştıkları yabancı turistlerle iletişim kurabilmelerini ve işletmedeki işleyişi aksatmadan gerçekleştirmelerini sağlayacak mesleki İngilizce konuşma, yazma ve anlama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Turizm endüstrisinde kullanabilecek kelime ve ifadeler, diyalogları anlayabilme, konuşmalara cevap verebilme, okuduğunu anlamlandırma ve yazma becerilerinin geliştirilmesini sağlayacak konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ayrıca öğrencilerin mezuniyetlerine yaklaşmaları nedeniyle İngilizce özgeçmiş hazırlama üzerinde durulmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Turizm-Otel sektöründe kullanılan mesleki terim ve ifadeleri bilir; Otel ortamında çok kullanılan İngilizce kalıpları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Mesleki İngilizceyi doğru kelime ve ifadeleri kullanarak doğru telaffuz ile konuşur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Mesleğiyle ilgili konularda İngilizce olarak dinlediğini anlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Mesleğiyle ilgili konularda İngilizce olarak e. mail, konfirmasyon, iptal, teşekkür notları ve mektupları yazar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Mesleğiyle ilgili İngilizce metinleri ve standart prosedürleri anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Otel veya konaklama işletmelerinde kullanılan form ve dokümanları tanır ve kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 General review on basic Tourism and Hotel Terminology; Front Office, F&B, H/K terms and expressions; And also, 100 verbs commonly used in everyday English in the Hotel Industry. Course Notes
2 Vocational terms according to Turkish Occupational Standards for room and loundry attendants, houseman, doorman, bellstaff, valet, steward; floor supervisor, public area supervisor, reservation clerk, telephone operator, service staff; ass.housekeeper, Course Notes National Occupational Standards and Vocational Qualifications Framework
3 Dealing with problems and solutions in the hotel; Understanding guests’ problems during their stay and offering solutions. Course Book, Sayfa 36
4 Building conversation in the hotel bar using proper expressions and drink vocabulary. Taking bar orders, dealing with different types of payment. Course Book, s.40
5 In the restaurant (1). Describing and recommending dishes in the restaurant. Taking orders; recommending and explaining dishes; recommending specific wines. Course Book, Sayfa 44
6 In the restaurant (2). Describing and recommending dishes in the restaurant. Taking orders; recommending and explaining dishes; recommending specific food and drinks. Courde Book, Sayfa 45
7 In the restaurant (3). Describing popular desserts in the restaurant; dialogue about the meal. Describing desserts; taking orders; suggesting dishes; describing items on the menu; dealing with the bill. Course Book, Sayfa 48
8 Introducing and studying on several hotel documents and forms taken from different hotels and completing them. Hotel documents and forms
9 Mid-term Exam
10 Hotel correpondence: Writing and responding reservation, confirmation, cancellation, welcomimg letters and e.mails. Writing thank you letters, anniversary cards for repeat guests, responding inquiries by e.mails. Course Notes Hotel Corrspondence Samples
11 Reading and understanding guest questionnaires and introducing to Standard Operating Procedures (SOP) in the hotels. Questionnaire samples Hotel Procedure Samples
12 Studying on SOP; Meet and greet, registration, telephone reservation, phone call receiving, room service, guest complaints handling, room status, safety box, lost & found, emergency, C/out, bill settlement procedures. Hotel procedure Samples
13 Review on hotel forms and documents: Reservation, confirmation, cancellation forms, registration cards, guest questionnaires, paid-out, forecast, message, room change forms, log-book, VIP courtesy forms, etc. Course Notes Hotel forms and documents
14 14 The check-out: Saying goodbye to guests. Presenting the hotel bill, methods of payment, and explaining specific items. Principles for tourism related jobs; Global Codes of Ethics in Tourism and Hotel Industry. Course Book, Sayfa 60 Course Notes
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Iwonna Dubicka & Margaret O’Keeffe, English For International Tourism (Pre-intermediate Students’ Book)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 4 4
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4