Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizmde Misafir İlişkileri Yönetimi TOP 112 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. İSMAİL BİLGİÇLİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. ZUHAL EROL, Öğr.Gör.Dr. İSMAİL BİLGİÇLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Müşteri-tüketici-“misafir” kavramını benimseterek, turizm işletmeleri için büyük önem arz eden misafir ilişkileri yönetimini ayrıntılı bir şekilde öğretmek,Müşteri ilişkilerinden başlayıp misafir ilişkilerine giden şikayet ve değer yönetimine dair bilgiler vermek ve turistik tesislerde misafir iletişimi konusunda oluşabilecek sorunların çözümlerini aktarmak dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriği Tüketici-müşteri kavramı,CRM den Misafir ilişkileri yönetimine geçiş, yapısı, özellikleri ve süreci, misafir kazanma ve elde tutma yöntemleri, iletişim, misafir hizmetleri kavramı ve sistemi, misafir ilişkilerini geliştirme ve ölçme, misafir değer ve şikayet yönetimi, misafir ilişkileri yönetimi kazaları, misafir ilişkileri yönetiminin örgütsel kültüre yerleştirilmesi , dünyadan ve Türkiye’den iyi örnekler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 1.2.12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
7 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
8 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
9 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
10 1;2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
11 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
12 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
13 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
14 1,2,12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
15 1.2.12 Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müşteri-tüketici-Misafir ve Misafir İlişkileri Yönetimi Kavramı, Önemi, Amaç ve Faydaları
2 Misafir İlişkileri Yönetiminin Temelleri ve İlişkisel Pazarlama ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
3 Misafir İlişkileri Yönetimi Yapısı ve Özellikleri ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
4 Misafir İlişkileri Yönetimi Süreci ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
5 Misafir Kazanma ve Elde Tutma Yöntemleri ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
6 Misafir İlişkileri Yönetiminde İletişim ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
7 Misafir Hizmetleri Kavramı ve Sistemi ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
8 Misafir İlişkilerini Geliştirme ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
9 Misafir İlişkilerini Ölçme ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
10 Misafir Değer Yönetimi ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
11 Misafir Şikayet Yönetimi ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
12 Misafir İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
13 Misafir İlişkileri Yönetiminde Başarı Prensipleri ve Yapılan Temel Hatalar ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
14 Örgütsel Kültür ve Değişim/İyi Örnekler ÖNERİLEN KAYNAKLARDAN ÖN OKUMA
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Aktepe, C., M. Baş, ve M. Tolon (2009), Müşteri İlişkileri Yönetimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
Odabaşı Y. (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,88
Dersin AKTS Kredisi 3