Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim | MYO 109 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Herhangi bir dersin ön koşul olarak alınması söz konusu değildir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞE ZEYNEP BARÇIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEVİNÇ ERDEMLİ, Öğr.Gör. HACI MİSİR, Öğr.Gör. HÜSEYİN ÖZKAYA, Öğr.Gör. HACI EMİN SÖNMEZ, Prof.Dr. ZAFER TATLI, Öğr.Gör. AYŞE SİMDEN ÇAKIR, Dr.Öğr.Üyesi KAZİM YAMAN, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN YELGİN, Öğr.Gör. İSMAİL GAYRETLİ, Öğr.Gör. HÜSEYİN ÜNER, Öğr.Gör. MEHMET FATİH KUTLU, Öğr.Gör. AYŞE ZEYNEP BARÇIN, Öğr.Gör. ERDAL CAMCI, Öğr.Gör.Dr. BÜLENT KILINÇ, Öğr.Gör. OSMAN ŞAHİN, Öğr.Gör. VELİ ŞIKŞIK, Öğr.Gör. İBRAHİM ACAR, Öğr.Gör. NİLÜFER SUNGUR, Öğr.Gör. SEZGİN BIÇAK, Öğr.Gör. EMRAH ARDA, Öğr.Gör. TURGAY TEHÇİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Makine resmiyle ilgili temel çizim ilkelerini kavrayabilme. Herhangi bir cismin görünüşünden perspektifini, perspektifinden görünüş çıkarmayı yapabilme. Çizilmiş bir resmi okuyarak yorumlama yapabilme. |
Dersin İçeriği | Makine resim parçalarını elle ve resim gereçleriyle çizim yapabilme, öğrencilerin el becerilerinin geliştirilmesi, geometrik çizimler yapabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim temel ilkelerini, kullanılan araç ve gereçleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Geometrik çizimleri yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | İzdüşüm ve görünüş çıkarabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Ölçülendirme yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kesitler alabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Perspektif Çizimleri yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Çizilen bir teknik resmi okuyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik resmin, kullanılan çizim aletlerinin, resim kâğıtlarının, standart yazı ve antetlerin tanıtılması | |
2 | Geometrik çizimler; Açı, yay, eğri ve çokgen çizimleri | |
3 | İzdüşümler, Doğru ve düzlemlerin izdüşümlerin çıkarılması, gerçek büyüklüklerinin bulunması | |
4 | Görünüşlerin tanıtılması, temel ve yardımcı görünüşlerin çıkarılması | |
5 | Görünüş çıkarma uygulamaları | |
6 | Görünüş çıkarma uygulamaları | |
7 | Ölçülendirme kuralları, standart ölçekler ve ölçülendirme uygulamaları | |
8 | Kesit görünüşler; tanımlar ve kesit düzlemleri, kesit alma yöntemleri ve kuralları | |
9 | Kesit alma uygulamaları | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Yüzey işleme işaretlerine giriş ve uygulamaları | |
12 | Perspektifler; perspektif tanımı ve çeşitleri, perspektif çizim uygulamaları | |
13 | Mesleki teknik resim uygulamaları; ilgili programa ait mesleki çizim çalışmaları | |
14 | Mesleki teknik resim uygulamaları; ilgili programa ait mesleki çizim çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Koparal-İplikçioğlu, Teknik Resim İst. 1994. , [2] Küçük, Mehmet, Teknik Resim İst.. 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-hayvansal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
2. Kısa Sınav | 13 |
1. Ödev | 6 |
2. Ödev | 6 |
3. Ödev | 6 |
4. Ödev | 7 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |