Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0-6 Yaş Çocuk Sağlığı ve İzlenmesi | EBP 522 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ, | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR TİRYAKİ |
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | |
Dersin Amacı | Ana çocuk sağlığı hizmetleri kapsamında 0-6 yaş çocukların büyüme gelişme izlemleri, beslenme ve bağışıklama (aşılar) |
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Büyüme gelişme temel ilkelerini bilir | ||
2 | Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörleri sıralar | ||
3 | Bağışıklama ve önemini bilir | ||
4 | Anne sütü ve önemini kavrar | ||
5 | 0-6 yaş çocuk izlemi prensiplerini açıklar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Büyüme gelişme kavramı | |
2 | Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörler | |
3 | Büyüme gelişmenin evrensel ilkeleri | |
4 | Persentil eğrileri ve yorumlanması | |
5 | Büyüme gelişme kuramcıları ve kuramları (Freud-ericson | |
6 | Büyüme gelişme kuramcıları ve kuramları (Piaget, Kohlberg) | |
7 | Anne sütü ve beslenme | |
8 | Çocuklarda tamamlayıcı beslenmeye geçiş | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çocuklarda başlıca GİS sorunları ve beslenme problemleri | |
11 | Bağışıklama (Rutin ve Özel Aşı Takvimi) | |
12 | Tarama Programları (Topuk Kanı, İşitme, Görme, GKD) | |
13 | Dünya’da çocuk sağlığı ile ilgili demografik veriler ve yorumlanması | |
14 | Türkiye’de çocuk sağlığı ile ilgili demografik veriler ve yorumlanması |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | ||||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | ||||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |