Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Ney) | CNE 411 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geçmiş dönemdeki konuları geniş bir bakış açısıyla ele alır. | ||
2 | Türk müziği unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||
3 | Teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular | ||
4 | Değişik zorlukta ve karışık türde dizi ve usûllerden oluşan nota okuma çalışması yapar. | ||
5 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları uygular | ||
6 | Enstruman için yazılmış sol majör parmak egzersizlerini analiz eder |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönemin tekrarı | Bir önceki dönemde öğrenilen konlurın tekrar edilmesi |
2 | Nihavend Makamı, Nihavend Şarkı “Katip” | Nihavent makamında yapılmış eser kayıtlarının dinlenmesi, ney kayıtlarının bulunması, |
3 | H.Saadettin Arel “Nihavend Peşrev” | Nihavent makamında yazılmış peşrev ve saz semailerinin kayıtlarıın bulunup dinlenmesi, hüseyin Sadettin Arel hakkında bilgi edinilmesi |
4 | Hasip Dede “Nihavend Saz Semai” | Hasip dede hakkında bilgi, Nihavend saz semaileri hakkında genel bilgi |
5 | Yusuf Paşa “Neveser Peşrev” | Neveser makamı hakkında genel bilgiler, neveser makamında bestelenmiş eserlerin kayıtlarının dinletilmesi |
6 | Genel Tekrar | Öğrenilen konuların evde çalışılarak gelinmesi ve tekrar edilmesi |
7 | Öğrenilen pozisyonlarla ilgili saz eserleri yorumlaması | Ney'de kullanılan çeşitli parmak ve dudak pozisyonlarının egzersizlerle geliştirilmesi |
8 | Egzersizler | 16 lık ve 32 lik değerlerde hızlı notalardan oluşmuş parmak egzersizleri |
9 | Seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorumlanması | Seviyeye göre belirlenen eserlerin ses kayıtlarının dinletilmesi, ve öğrenci tarafından araştırılıp yenilerinin bulunması ve incelenmesi |
10 | Seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum | seviyeye uygun eserlerin araştırılıp incelenmesi ve dinlenmesi |
11 | Şed makamlarla ilgili dizi çalışmaları | Şed makam sınıfına giren makamların araştırılması, şed makamlarla ilgili eser örneklerinin incelenmesi, ses kayıtlarının dinlenmesi |
12 | Şed makamlarla ilgili parmak pozisyonları | Ney'de en çok zorlanılan şed makamların araştırılması, bunlarla ilgili ses ve görüntü kayıtlarının incelenmesi |
13 | Pozisyon çalışmaları | Parmak numaralarına göre pozisyonların yerlerinin karışık değerdeki notalarla çalışılması |
14 | Genel Tekrar | Bu dönemin bütün konularını içeren bilgilerin tekrar gözden geçirilerek değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |