Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalkulus Öğretimi MAT 608 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Analizde yer alan temel kavramların bilişsel köklerine dayalı olarak temel özelliklerinin incelenmesi ve bu kavramların öğretimi üzerine çeşitli yaklaşımların incelenmesidir

Dersin İçeriği

Analiz kavramının ortaya çıkışı, Çeşitli kültürlerde analiz öğretimi,  Analiz kavramları, kavramlara ilişkin güçlükler ve kavramların öğretimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalkülüs kavramlarını ve bu kavramların öğretim sürecini bilir.
2 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı eleştirel olarak analiz eder.
3 Kalkülüs öğretimi üzerine yapılmış bir araştırmayı sonuçlandırabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalkulusun ve Analizin ortaya çıkışı
2 Geleneksel yaklaşım ve Analiz Reformu
3 Çeşitli kültürlerde analiz öğretimi
4 Analiz öğretiminde modelleme, problem çözme, problem kurma ve teknoloji kullanımı
5 Fonksiyon kavramı ve kavrama ilişkin güçlükler ve fonksiyon kavramının öğretimi
6 Seriler kavramı, seriler kavramına ilişkin güçlükler ve serilerin öğretimi
7 Limit kavramı, limit kavramına ilişkin güçlükler ve limit kavramının öğretimi
8 Türev kavramı, türev kavramına ilişkin güçlükler ve türev kavramının öğretimi
9 İntegral kavramı, integral kavramına ilişkin güçlükler ve integral kavramının öğretimi
10 Kalkulus öğretimine yönelik yapılan çalışmaların eleştirel açıdan incelenmesi
11 Kalkulus öğretimine yönelik yapılan çalışmaların eleştirel açıdan incelenmesi
12 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin tasarlanması
13 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin uygulanması
14 Kalkulus öğretimine yönelik bir çalışma sürecinin sonuçlandırılması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

·         Kabael, T. U. (2017). Genel matematiksel kavramlar öğrenme süreçleri ve öğretim yaklaşımları. Pegem Akademi.

·         Bressoud, D. (2015). The calculus student. In D. Bressoud, V. Mesa, & C. Rasmussen (Eds.), Insights and recommendations from the MAA National Study of College Calculus. Washington, DC: Mathematical Association of America.

·         Tall, D. (2013). A sensible approach to the calculus. F. Pluvinage & A. Cuevas (Eds.), Handbook on calculus and its teaching. Mexico: Pearson

·         Akkoç, H. (2006). Bilgisayar destekli matematik öğretimi: Grafik analiz yaklaşımı. İstanbul: Toroslu Kitaplığı.

·         Ferrini-Mundi, J., & Graham, K. (1994). Research in calculus learning: understanding of limits, derivatives and integrals’. In J. J. Kaput ve E. Dubinsky (eds.), Research Issues in Undergraduate Mathematics Learning, MAA Notes 33, (pp.31-45). Washington DC.

·         Tall, D. (1992). The transition to advanced mathematical thinking: Functions, limits, infinity, and proof. In D. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 495?511). New York: Macmillan.

Cornu, B. (1991). Limits. In D. Tall (Ed.), Advanced mathematical thinking (pp. 153-166). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. X
3 Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. X
4 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. X
5 Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
2. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Ara Sınav 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6