Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Pedagojik Alan Bilgisi MAT 611 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERCAN MASAL
Dersi Verenler Doç.Dr. ERCAN MASAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra ÇAYLAN ERGENE

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerinin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarını, becerileri nasıl geliştirdiklerini, öğrenmeye yönelik doğru zihin alışkanlıklarının ve pozitif eğilimlerinin nasıl geliştiğini anlamaya yönelik iyi düzeyde pedagojik alan bilgisine sahip bireyler yetiştirmek

Dersin İçeriği

Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri, Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri, Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları, Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama, Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları, Raporlaştırma

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pedagojik alan bilgisinin gelişimini ve pedagojik alan bilgisi modellerini ifade eder.
2 Matematik öğrenme ve öğretmeye yönelik pedagojik alan modellerini örnekler ile açıklar.
3 Matematik eğitimi pedagojik alan bilgisini değerlendirmeyi bilir.
4 Teknoloji destekli pedagojik alan bilgisini tanır, sınırlılıklarını ifade eder.
5 Matematik eğitiminde PAB yaklaşımına yönelik ders planı hazırlar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pedagojik Alan Bilgisi ve Tarihsel Gelişim Süreci Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
2 Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
3 Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
4 Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri ve İlgili Çalışma Örnekleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
5 Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
6 Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Pedagojik Alan Bilgisi Modelleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
7 Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
8 Matematik Öğretme Bilgisine Yönelik Modeller ve İlgili Çalışma Örnekleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
9 Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
10 Matematik Pedagojik Alan Bilgisi Değerlendirme Yöntemleri Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
11 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yaklaşımı, Bileşenleri, Sınırlılıkları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
12 Matematik Eğitiminde PAB Yaklaşımına Yönelik Ders Planı Hazırlama Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
13 Ders Planının Sınıf İçi Uygulamaları Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
14 Raporlaştırma Konu ile ilgili kaynaklardan okuma yapma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Ball, D. L. (1990). Prospective elementary and secondary teachers’ understanding of division. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 132-144.

2) Shulman, L.S. (1986). Those Who Understand; Knowledge Growth İn Teaching, Educational Researcher, 15(2), 4-14.

3) Shulman, L.S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations Of The New Reform, Harvard Educational Review. 57 (1), 1-22.

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ve disiplinlerarası alanlardaki kavram, kuram ve fikirleri derinlemesine öğrenir ve edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiyi özgün sonuç ve çıkarımlara ulaşmada etkin bir şekilde kullanır. X
3 Matematik eğitimi alanında sahip olduğu bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, bu bilgileri kullanarak alanda tespit ettiği bir ihtiyaç doğrultusunda nitel, nicel ve karma yöntemleri kullandığı özgün bilimsel araştırmalar tasarlar ve yürütür. X
4 Matematik eğitimi alanında özgün ve yenilikçi bir düşünce ve tasarım oluşturma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak yürütmede sorumluluk alır, bu doğrultuda alanındaki en az bir ulusal veya uluslararası hakemli dergide özgün bir bilimsel araştırma ortaya koyarak alanına katkıda bulunur. X
5 Matematik eğitimi alanında ki uzman kişilerle kurduğu iletişimde alana özgü konularda bilimsel bilgi, beceri ve yetkinliğini gösterecek sosyal beceriye sahip olur, alan konularını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir ve görsel ve sözlü iletişim araçlarını etkili bir biçimde kullanırken gerektiğinde iletişimini en az bir yabancı dil ile sürdürür. X
6 Alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri toplumsal, bilimsel ve etik sorunların çözümünde kullanır ve bu yolla içinde bulunduğu toplumun bilgi toplumu olmasına ve değerlerinin korunmasına katkıda bulunur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Final 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6