Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üniversite Yaşamına Giriş UNI 101 1 1 + 0 1 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÇALIŞKAN, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN, Doç.Dr. TUBA YENER, Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER, Öğr.Gör.Dr. YUNUS KÖSE, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, Doç.Dr. SALİH ÜLEV, Öğr.Gör. ENES KARA, Arş.Gör. KEREM CAN ALPAY, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK, Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK, Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ, Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Doç.Dr. HAVVA SERT, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Arş.Gör.Dr. TUNAHAN DEĞİRMENCİ, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Prof.Dr. ELA TAŞ, Doç. DİCLE ÖNEY, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR, Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Arş.Gör. BURAK ATKAN, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Prof.Dr. AHMET BOSTANCI, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Arş.Gör. FATİH MEHMET TULUMCU, Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN, Arş.Gör.Dr. ÖMER FARUK KÖKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK, Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Arş.Gör.Dr. BURÇE ORHAN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, Arş.Gör. HİLAL BALCI, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üniversite yaşamına hazırlama, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama. Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması.
3 Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması.
4 Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
5 Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi.
6 Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması.
7 Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı.
8 Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı.
9 Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması.
10 Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme.
11 ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması.
12 Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele.
13 Zaman yönetimi ve verimli öğrenme.
14 Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması.
Kaynaklar
Ders Notu

Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)