Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sorunlar ve Felsefe | FEL 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağın sorunları üzerine felsefece sorgulama denemeleri yapabilmek |
Dersin İçeriği | Günümüz sorunlarını felsefi bakış açısı ile ele almak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sorun tanımlayabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çağdaş sorunların felsefi düşünce aracılığı ile ele alabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çağın sorunlarını tartışabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çağdaş sorunlara çözüm arayışında diğer disiplinlerden faydalanma becerisi kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Beyin Fırtınası, | ||
6 | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağın sorunları: Çevre, sağlık, yönetim vb. alanlarda sorunlar | |
2 | (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
3 | (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
4 | (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | |
5 | (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | |
6 | (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
7 | (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
8 | (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
11 | (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | Sorunla ilgili basılı yayın araştırması |
12 | (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | |
13 | (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Judith Butler, Müttefik Bedenler ve Sokağın Siyaseti |
Ders Kaynakları | Val Plumwood, Feminizm ve Doğaya Hükmetmek, Metis Yayınları, 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |