Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MZB 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metod, teknik, veri toplama teknikleri, bilimsel metinlerin özellikleri gibi konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim Dallarının Tasnifi, Sosyal Bilim Kavramı ve Tanımı, Bilimsel Metod ve Aşamaları, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Veri Toplama Teknikleri, Alan Araştırması, Monografiler, Gözlem Tekniği ve Özellikleri, Görüşme Tekniği ve Özellikleri, Anket Tekniği ve Özellikleri, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Araştırma Metninin Yapısı, Rapor Hazırlama Makale ve Tez Hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, teori ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | ||
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | ||
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve bunların kullanım amacını bilir. | ||
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını kavrar. | ||
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | ||
6 | Raporlama aşamasına ilişkin uygulamaları yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilim Kavramları | |
2 | Bilimsel Metod ve Aşamaları | |
3 | Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri | |
4 | Veri Toplama Teknikleri | |
5 | Alan Araştırması, Monografiler | |
6 | Gözlem Tekniği ve Özellikleri | |
7 | Görüşme Tekniği ve Özellikleri | |
8 | Anket Tekniği ve Özellikleri | |
9 | Genel tekrar | |
10 | Araştırmalarda Kullanılan Yazılı ve Sözlü Kaynaklar | |
11 | Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
12 | Araştırma Metninin Yapısı | |
13 | Rapor Hazırlama | |
14 | Makale ve Tez Hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. Arslantürk, Z.(2001), Araştırma metod ve Teknikleri, İstanbul: Çamlıca Yayınları. Karahasanoğlu, S., ve Yavuz, E.D., (2015), Müzikte Araştırma Yöntemleri, İstanbul: İTÜ Yayınları. Doğanay, A., Ataizi, M., Şimşek A., BAlaban, S., Akbulut, Y., (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Eskişehir: AÜ Web-Ofset. Goldstein, K., S.,(1977), Sahada Folklor Derleme Metodları, çev: Ahmet E. Uysal, Ankara: Başbakanlık Basımevi. Özer, Y., (2002), Müzik Etnografisi Alan Araştırmasında Yöntem ve Teknik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. Çobanoğlu, Ö., (2016), Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
10 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |