Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Ney) | CNE 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. | ||
2 | Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır | ||
3 | Kendi başına egzersizler yapar. | ||
4 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar. | ||
5 | Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır. | ||
6 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tekrar | Geçmiş dönemde öğrenilen konuların tekrarı |
2 | Kürdili Hicazkâr Makamı | Geçmişten günümüze Kürdili Hicazkâr makamı hakkında teorik bilgiler |
3 | Kürdili Hicazkar Saz Semai 1. ve 2.Hane | Kürdili Hicazkâr saz semâi 1. ve 2. hane eserinin bona ve solfej olarak okunması |
4 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. ve 4. hane | Kürdili Hicazkâr saz semainin 3.ve 4. hanelerinin bona ve solfej olarak çalışılması |
5 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. and 4. hane | 3.ve 4. hane notalarının üslup ve tavır özelliklerine göre çalışılması |
6 | Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz's Song “Beni ataşlara salan” | Şehnaz makamında eser örneklerin kayıtlarının dinletilmesi |
7 | Eserin müzikal analizi tekrarı ve yorumlanması | Beni ataşlara salan isimli eserin değişik sanatçılardan kayıtlarının dinletilmesi |
8 | Süsleme teknikleri | Eserin cümle dönemleri ve motiflerinin analizinin ortaya konulması |
9 | Süslemeler üzerine çalışmalar | Glissandoların parmak ve vibrato ile incelenmesi |
10 | Süslemelerde parmak çalışması | Klasik üslupta yapılan süslemelerle ilgili eserlerin kayıtlarının dinlenmesi |
11 | Örnek çalışmaların kayıtları | Sosyal medya ve dijital paylaşım platformlarındaki örnek çalışma kayıtları |
12 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Dijital paylaşım platformlarındaki klasik icra kayıtlarının incelenmesi |
13 | Örnek eserlerin verilmesi | Ses kayıtlarını dinleyerek sıralama ve analiz etme |
14 | Genel tekrar | Bu dönemde öğrenilen konuların sınavlarla tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |