Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Ney) | CNE 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kullanılan Metodlar içerisinde görülecek parmak numaralarının anlam açıklamalarını yapar. | ||
2 | Türk müziği unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||
3 | Bu ilişkilerin doğurduğu biçimlerin, teknik ve icra bakımından özellikleriyle açıklar. | ||
4 | Değişik zorlukta ve karışık türde dizi ve usûllerden oluşan nota okuma çalışma yapar. | ||
5 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları uygular. | ||
6 | Enstruman için yazılmış sol majör parmak egzersizlerini çalar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem tekrarı | Bir önceki dönemde ügrenilen konuların gözden geçirilmesi |
2 | Vibrato ve süsleme çalışmaları | Silindir şeklinde bir boru ile dudak yardımıyla bütün kademelerde sesleri titretme çalışmaları |
3 | Salih Dede “Acem Aşiran peşrev | Acem aşiran makamı ile ilgili nazari bilgiler, Acem Aşiran makamında bestelenmiş, eser kayıtları, ney taksimlerinin dinletilmesi |
4 | Mısırlı İbrahim efendi “Acem Aşiran Saz semai” 1.ve 2. Hane | 10 zamanlı eserler ile ilgili nazari bilgiler, Mısırlı ibrahim efendi hakkında bilgi edinilmesi |
5 | Mısırlı İbrahim Efendi “Acem Aşiran Saz Semai” 3.ve 4.Hane | Ney'de 3.ve 4. kademe sesler ile tiz acem sesinin çıkarılmasındaki zorlukların giderilmesi |
6 | İsmail Hakkı Bey “Acem Kürdi Peşrev” | Birleşik makamlar hakkında genel bilgiler, Acem kürdi makamının özellikleri hakkında teorik bilgiler |
7 | İsmail Hakkı Bey “Acem Kürdi Saz Semai” 1.ve 2. Hane | Acem kürdi peşrevinin 1.ve 2. hanelerinin solfejinin yapılması, bu bölgede yapılabilecek süslemelerin gözden geçirilm |
8 | İsmail Hakkı Bey”Acem Kürdi Saz Semai” 3.ve 4. Hane | İsmail Hakkı Bey”Acem Kürdi Saz Semai” 3.ve 4. Hane |
9 | Öğrenilen eserlerin tekrarı | Buraya kadar olan derslerde öğrenilen eserlerin tekrardan gözden geçirilerek tekrar edilmesi, evde bu eserler üzerinde performans hazırlıklarının yapılması |
10 | İcra tekniğinin uygulanması | Ney'de kullanılan ekollerin araştırılması bununla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Ney'de Ekoller | Niyazi Sayın ekolü ve (Ded) Süleyman Erguner ekolünün ekolünün özelliklerinin incelenmesi, bu ekolde yetişen Ney sanatçılarının kayıtlarının dinletilmesi |
12 | Basit Usullerle ilgili etütler | Türk Musikisinde kullanılan basit usullerle ilgili nazari bilgiler |
13 | Büyük usullerle ilgili etütler | Büyük usullerle ilgili nazari bilgiler, bu usullerin kullanıldığı eserlerin araştırılması bunlarla ilgili ses kayıtlarının dinletilmesi |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |