Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş ve İşsizlik Psikolojisi | KPD 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin, İş yaşamının psikolojik boyutlarıyla tanışmasını sağlamaktır. Özellikle insan kaynakları konusunda uzmanlaşacak olanlara, iş ve çalışan özelliklerinin birbiriyle uyumunun örgütsel etkinlik ve çalışan mutluluğu bakımından önemi ve bunun sağlanma yolları hakkında bilgi sunmaktır |
Dersin İçeriği | İş, İşsizlik, İş ve işsizlik Psikolojisi, Örgüt psikolojisi, örgütsel tutum ve davranışlar, işe güdülenme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş analizinin yapılması gereğini, özellikle çalışanlar açısından önemini ve ne tür işlerin nasıl analiz edilebileceğini açıklayabilecektir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hangi iş ve amaç için hangi analiz tekniğinim uygun olduğunu belirler. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Her yöntem ve tekniğin uygulanma koşullarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Personel Eğitimi sürecini Psikoloji´nin Öğrenme ilkeleri açısından açıklar, bu konudaki yöntem ve teknikleri bilir ve karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Performans değerleme sürecinin çalışan ve yönetim açısından önemini ve bu süreçte kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Güdülenme kavramını tanımlar; çalışma yaşamında güdülenmenin önemini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Güdülenme Kuramlarını açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Örgütlerde etkin güdüleme uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Uygun iş çevresi koşullarını belirler; bunun gereğini ve sağlanma yollarını açıklar. | Anlatım, Tartışma, | |
10 | İşsizlik ve emekliliği tanımlar; psikolojik boyutlarını tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş kavramı ve önemi | |
2 | Pozitif psikoloji bakış açısı ile çalışma ve mutluluk | |
3 | İşsizlik | |
4 | İşsizliğin teorik temelleri | |
5 | İş Arama Davranışı | |
6 | Performans Değerleme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Örgüt Psikolojisine giriş;Örgütsel tutum ve davranışlar | |
9 | İşe Güdüleme | |
10 | İş çevresi koşulları | |
11 | İşin Fiziksel, Sosyal ve Zamana İlişkin Koşullarının Çalışanlara Uyarlanması | |
12 | İş dizaynı | |
13 | İşsizlik ve Emeklilik Psikolojisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sümer, N., Solak, N. ve Harma, M. (2013). İşsiz Yaşam, İşsizliğin ve İş Güvencesizliğinin Birey ve Aile Üzerindeki Etkileri. Koç Üniversitesi Yayınları. |
Ders Kaynakları | Bilgin,L.(1994) Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Ders Notları. Eskişehir. Tınar,M.Y.( 1996)Çalışma Psikolojisi.İzmir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |