Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Döküm Teknikleri | MMM 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitimi gören öğrencilerin döküm yöntemlerini ve seçimini detaylı bir şekilde öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Giriş, döküm yöntemleri ve sınıflandırılması, harcanan kalıba döküm yöntemleri, kalıcı kalıba döküm yöntemleri, savurma döküm ve sürekli döküm gibi yöntemler ile gelişen teknolojiler verilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Döküm Yöntemlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Harcanan Kalıba döküm Yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
3 | Kalıcı Kalıplara Döküm Yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | Savurma ve sürekli döküm yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
5 | Çeşitli döküm yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Farklı uygulamalar için döküm yöntemi seçimini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Döküm Yöntemleri ve Sınıflandırılması | |
2 | Kum Kalıba Döküm Yöntemleri | |
3 | Vakumlu Kalıplama | |
4 | Kabuk Kalıba Döküm Yöntemi | |
5 | CO2 Kalıplara Döküm | |
6 | Dolu Kalıba Döküm Yöntemi | |
7 | Alçı Kalıba ve Seramik Kalıba Döküm | |
8 | Hassas Döküm | |
9 | Vize | |
10 | Kalıcı Kalıplara Döküm | |
11 | Savurma Döküm, Sürekli Döküm | |
12 | Ödev Sunumları | |
13 | Ödev Sunumları | |
14 | Ödev Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin ana sayfasında verilen, işlenen haftalara ait sunular |
Ders Kaynakları | • P.R. Beeley, Foundry Technology Butterworth. 1978 • E. Çavuşoğlu, Döküm Teknolojisi , 1992-İTÜ • P.D. Webster, Fundamentals of Foundry Technology Portcullis Press Ltd. 1980 • Karl B. Rundman, Metal Casting, ders notları • ASM, ASM Handbook Vol. 15, Casting (1988) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |