Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı II (Film /Video Atölyesi II) | GIT 310 | 6 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kurgu, Belgesel Film |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel bir izlekten hareketle, konulara ya da hikayelere sinematografik bir bakışla yaklaşabilmeyi ve bir hikayeyi görselleştirmeyi öğrenmeleri, konunun ya da hikayenin temel problematik noktalarından hareketle film dilini yaratıcı ve yetkin bir şekilde kullanarak özgün ve bütünlüklü bir yapıt ortaya koymaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler, bir film projesi tasarlar, geliştirir ve özgün bir yapıt ortaya koyarlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir film projesi tasarlamayı ve geliştirmeyi öğrenir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Bir konuyu ya da hikayeyi görsel dile aktarmayı öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Film dilini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir | Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Film yapımının tüm aşamalarında deneyim kazanır | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Özgün bir yapıt ortaya çıkarır | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Filmin temel özelliklerinin anlatılması, örneklerle film ve video dünyasının kavranması, kısa film alanındaki kurmaca , belgesel, deneysel ve diğer türlerin tartışılması | |
2 | Gerçekleştirilecek filmin çıkış noktasının belirlenmesi, temanın belirlenmesi, araştırma sürecinin başlatılması, film örneklerinin izlenmesi ve tartışılması | |
3 | Film fikrinin geliştirilmesi, argüman bulunması, filmin biçiminin ve türünün belirlenmesi, araştırma sürecinin devam ettirilmesi, sinopsis yazılması | |
4 | Yaklaşım Metni / Yönetmen Görüşü oluşturulması ve geliştirilmesi, araştırma ve değerlendirme sürecinin tamamlanması | |
5 | Senaryo Yazımı / Tretmanın (akışın belirlenmesi, olay örgüsü ve karakterlerin oluşturulması diyalog yazımı) | |
6 | Senaryo Yazımı / Tretmanın (akışın belirlenmesi, olay örgüsü ve karakterlerin oluşturulması, diyalog yazımı) | |
7 | Prodüksiyon aşaması, proje takvimin oluşturulması, mekanların belirlenmesi, ekip ve bütçenin belirlenmesi | |
8 | Ara sınav- Film projesinin sunumu | |
9 | Çekimlerin tamamlanması | |
10 | Çekimlerin tamamlanması | |
11 | Filmin kurgusunun tamamlanması | |
12 | Filmin kurgusunun tamamlanması | |
13 | Filmin tamamlanması | |
14 | Filmin Sunumu ve tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 227 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |