Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurgu | GIT 323 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Belgesel Film |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Film dilinin önemli bir unsuru ve film üretiminin son aşaması olan kurguyu hem kuramsal yönleriyle kavramak, hem de uygulama becerisi geliştirmek, bir çekimden diğerine neden, ne zaman ve nasıl geçileceğinin ve görüntülerin neden arka arkaya gelmesi gerektiğinin bilincini vermektir. |
Dersin İçeriği | Kurgu kuram ve kuramcıları ile film diline kattıkları, kurgu prensipleri ve uygulamaları bu dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurgu kuramlarını öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Kurgunun temel prensiplerini kavrar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
3 | Kurgu programını kullanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
4 | Kurgu ile öykü anlatma becerisini kazanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurgunun sanat, edebiyat ve film dilindeki önemi vurgulanır. Kurgu kuram ve kuramcıları anlatılır. | |
2 | Film dilinin temel bileşenleri (plan, sahne, sekans, kesme, çerçeve, çekim ölçekleri, aks vb.) | |
3 | Kurgunun tarihsel gelişimi ve kurgu teknolojileri (maviola, flatpad, analog kurgu, sayısal kurgu / lineer kurgu-nonlineer kurgu) | |
4 | Kurgu prensipleri anlatılır ve örnek uygulamalarla tartışılır. | |
5 | Kesme türleri, diğer geçiş yöntemleri. | |
6 | Kurgu türleri (kronolojik, atlamalı kurgu, biçim kurgusu, paralel kurgu, geriye dönüş,plan sekans) | |
7 | Kurguda zaman ve ritim, sinemada zaman ve mekanın kurgu ile yaratımı üzerine izleme/uygulama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir örnek öykünün parçalara ayrılması (dekupajı) uygulanır. | |
10 | Kurgu yazılım arayüzü, aşamaları ve kurgu uygulaması | |
11 | Kurgu yazılım arayüzü, aşamaları ve kurgu uygulaması | |
12 | Video çıktısı alma (render/export), sıkıştırma formatları. | |
13 | Renk düzeltme. | |
14 | Tamamlanmış proje üzerine tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Edward, D. (2003). Sinemada Kurgu, İstanbul: İzdüşüm Yayınları Aleksey G. Sokolov (2007). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, İstanbul: Agora Toprak, M. (2012) Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon
Yıldırım, C. (2019). Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı, Tekniği. İstanbul: Parşömen
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |