Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Çevre | CGP 126 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre eğitiminin temel amacı, algılama düzeyde insanlarla tabiat arasında karşılıklı saygıya dayalı, çevreye zarar vermeyen davranışları üretecek şekilde sağlıklı bir iletişim kurabilmedir.
|
Dersin İçeriği | Çevre eğitimiyle ilgili temel kavramlar; çevre eğitiminin önemi; erken çocukluk döneminde çevre eğitimi, kapsamı, içeriği; çevre eğitiminde yetişkinlerin, öğretmenin, eğitim ortamının ve eğitim programının rolü; erken çocukluk dönemi çocukları için çevre eğitimi etkinlikleri planlama ve uygulama ( geri dönüşüm, doğal afetler, çevre kirliliği, doğada yaşayan canlılar, hava, bitkiler, topraki su, enerji tasarrufu vs.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Kavramı | |
2 | Çevre Bilinci Oluşturma | |
3 | Çevre Bilinci Oluşturma | |
4 | Çevre Eğitiminin Aşamaları | |
5 | Çevre Eğitiminin Aşamaları | |
6 | Çevre Sorunları | |
7 | Çevre Sorunları | |
8 | Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitimi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Erken çocukluk döneminde Çevre Eğitiminin amaçları | |
11 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama Örnekleri | |
12 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama | |
13 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama | |
14 | Çevre Eğitimi ile İlgili Etkinlik Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Pegem Akademi; Olgan, R.; (2022).Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi, Anı Yayıncılık; G. OGELMAN H. (2021). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|