Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi EPU 517 2 0 + 0 0 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bitirme Projesi dersinin amacı, tezsiz yüksek lisans eğitiminde öğrenilen bilgilerin birlikte kullanılacağı bir uygulama ortamı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Öğrencilerin, eğitim programları ve öğretim alanında bir öğretim üyesinin danışmanlığında kendi seçtikleri bir konu dahilinde bir araştırma projesi teklifi hazırlaması ve bu çerçevede, literatür taraması yapması, veri toplaması ve verileri analiz ederek, yazılı bir rapor halinde bitirme projesi sunması çalışmaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir proje konusu belirlemek için ön çalışma yapma. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
2 Proje konusu hakkında literatür araştırması yapma. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
3 Bir problemin çözümü için kavramsal model geliştirme. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
4 Geliştirilen kavramsal modeli bir çözüm uygulamasına dönüştürme. Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje Seçimi
2 Literatur Araştırması, Problem Tanımı ve Gereksinim Analizi Raporu
3 Literatur Araştırması, Problem Tanımı ve Gereksinim Analizi Raporu
4 Haftalık İlerleme Raporu
5 Haftalık İlerleme Raporu
6 Haftalık İlerleme Raporu
7 Haftalık İlerleme Raporu
8 Haftalık İlerleme Raporu
9 Haftalık İlerleme Raporu
10 Haftalık İlerleme Raporu
11 Haftalık İlerleme Raporu
12 Proje Raporunun Yazılması
13 Proje Raporunun Yazılması
14 Sözlü Sunum
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Dergi makaleleri, Eğitim araştırmaları bildirileri.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Proje / Tasarım 1 100 100
Performans Görevi (Seminer) 1 100 100
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 372
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 14,88
Dersin AKTS Kredisi 15