Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması | EBB 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 8 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleği becerisi elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Öğretmenlik uygulaması gözlem raporlarını yazma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Okuldaki eğitim faaliyetlerine katkıda bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Ölçme ve değerlendirme araçlarını doğru kullanmayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Ders planları hazırlar ve gerçek sınıf ortamında uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Uygulama okulundaki öğretme ve öğrenme etkinliklerini gözler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmenlik uygulaması dersinin tanıtılması, uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma | |
2 | Dönem planının hazırlanması (zaman çizelgesi, uygulama günlükleri, yasal metinlerin incelenmesi, ders anlatımlarının planlanması vb.) | |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | |
4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
8 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
9 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | |
10 | Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını yönetme planı hazırlama | |
11 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | |
12 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma | |
13 | Portfolyo hazırlama | |
14 | Uygulama dosyasının teslim edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. R. Efe (2010). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | X | |||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | X | |||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | X | |||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | X | |||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | X | |||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | X | |||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |