Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Programlamaya Giriş MAT 207 3 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri

Soyut Matematik, Lineer Cebir I, II ve Analiz I, II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT SARDUVAN
Dersi Verenler Doç.Dr. MURAT SARDUVAN, Doç.Dr. HİDAYET HÜDA KÖSAL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Emre KİŞİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, karakter tabanlı bir program ile (C/C++) bilgisayar programlama yapabilmek. Algoritma, kodlama ve akış şemaları konularında bilgi vermektir

Dersin İçeriği

Programlama sistemlerine genel bakış, algoritma kavramı, akış diyagramları, C/C++ programının genel yapısı, giriş-çıkış komutları, kütüphaneler, veri tipleri, sabit ve değişkenler, hazır fonksiyonlar, yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal  operatörler, döngüler, fonksiyon / altprogram kavramı ve kullanımı, diziler, dizilerde işlemler, sıralamalar, iki boyutlu diziler (matrisler), matrislerle işlemler, özyineleme kavramı ve özyinelemeli altprogram örnekleri, özel karakter dizileri (string), yapı, enum, dosya kullanımı ve dosyalarla ilgili temel kavramlar, okuma, yazma silme işlemleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama ile ilgili genel kavramları tanır, algoritma oluşturma mantığını kavrar, akış diyagramı yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 C/C++ programının genel yapısını, giriş-çıkış komutlarını ve kütüphane fonksiyonlarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 C/C++ da değişken ve değişken çeşitlerini tanır, tanımlar ve kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Yapısal kontrol ifadelerini, aritmetik ve mantıksal operatör kullanmayı öğrenir ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
5 Döngü ve döngü yapıları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Dizilerle işlemler ve sıralama yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
7 İki boyutlu dizileri tanır, onlarla işlemler yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
8 Alt Program yapısını tanır ve alt programla işlem yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
9 Özyinelemeli program yapar alt program ile farkını ortaklığını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
10 Özel karakter dizilerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
11 Özel karakter dizileri ile işlem yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
12 Yapı kavramını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
13 Veri dosyalarını tanır, oluşturur, üstüne yazar, siler. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
14 Dosya uygulamaları yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlama sistemlerine genel bakış, algoritma kavramı, akış diyagramları.
2 C/C++ programının genel yapısı, giriş-çıkış komutları.
3 Veri çeşitleri, değişken ve tanımlama ve kullanımı, hazır fonksiyonlar.
4 Yapısal kontrol ifadeleri, aritmetik ve mantıksal operatörler.
5 Döngüler, diziler.
6 Dizi işlemleri, sıralama.
7 İki boyutlu diziler (matrisler), matrislerle işlemler.
8 Alt Programlar, alt program kullanımı.
9 Özyineleme kavramı, özyinelemeli altprogram örnekleri.
10 Özel karakter dizileri (string).
11 Özel karakter dizileri uygulamaları.
12 Yapı kavramı.
13 Veri dosyaları, dosya uygulamaları.
14 Proje sunumları.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. VATANSEVER F, Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin yayıncılık, Ankara 2002.
2. ÇELİKKOL S., Programlamaya Giriş ve Algoritmalar, Academic Book Publishing, Trabzon 2007.
3. NABİYEV V., Teoriden Uygulamalara Algoritmalar, Seçkin yayıncılık, Ankara 2007.
4. LAFORE R., Nesneye Yönelimli C++ Programlama Kılavuzu, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2006.
5. VATANSEVER F, İleri Programa Uygulamaları, Seçkin yayıncılık, Ankara 2006.
6. AKKURT M., C++ Programlama Dilinin Esasları ve Uygulamaları, Birsen yayınevi, İstanbul 2004.
7. GÜNEY İ., C Programlama Dili, Nobel yayın dağıtım, Ankara 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 15
2. Ödev 15
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 3 6
Proje / Tasarım 1 4 4
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5