Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Python İle İstatistik Uygulamaları | YBS 368 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Veri Yapıları ile İstatistik ve Uygulamaları derslerini geçmiş olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır AKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Güncel bir yazılım olan Python ile istatistik teorisine ait uygulamaları gerçekleştirerek, öğrencilere veri analizlerini uygun metodlarla yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | Sınav , | |
2 | Anlatım, | Sınav , | |
3 | Anlatım, | Sınav , | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , | |
5 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , | |
6 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
8 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
9 | |||
10 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
11 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
12 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
13 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | |
14 | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri Yapıları ve Değişkenler | |
2 | Veri yükleme, Düzenleme ve Fonksiyon Tanımlama | |
3 | Döngüler | |
4 | Python Veri Bilimi Ekosistemi ve İstatistiğin Temel Kavramları | |
5 | Veri Görselleştirme | |
6 | Python Dilinde Betimsel İstatistikler | |
7 | Olasılık Dağılımları | |
8 | Olasılık Dağılımları | |
9 | Ara sınav | |
10 | Parametrik İki Anakütle Karşılaştırma Testleri | |
11 | Parametrik Varyans Analizi | |
12 | Parametrik Olmayan İki Anakütle Karşılaştırma Testleri | |
13 | Parametrik Olmayan Varyans Analizi | |
14 | Korelasyon ve Regresyon Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | McKinney,W., (2013), Python For Data Analysis, O’Reilly, USA. Başer, M. (2017), Python, Dikeyeksen, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | ||||||
4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | ||||||
5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | ||||||
9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | ||||||
10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |