Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Konuşma ve Dinleme-Anlama Öğretimi | ELT 303 | 5 | 4 + 4 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunamamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI, Arş.Gör. MERVE YILDIZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | ELT 303 İngilizce Konuşma ve Dinleme-Anlama Öğretimi dersinin temel amacı öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dinleme, konuşma ve sesletim öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adaylarının dil farkındalıkları artar ve değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenci grupları için farklı öğretim becerileri geliştirip, söz konusu farklı öğrenci grupları için kendi öğretim tekniklerini adapte etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve tekniklerine hakim olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders dinleme, konuşma ve sesletim öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine yoğunlaşır. Ders süresince öğretmen adayları yukarıda bahsedilen dil becerilerine odaklanarak ders planlama ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlilik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayıp mikro öğretim etkinlikleri yapacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinleme ve konuşma becerilerinin dile hakimiyet noktasında sahip olduğu hayati önemi daha iyi kavrayabilmek. | Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Program içinde aldıkları derslerin kazanımlarını dinleme konuşma ve sesletim öğretimine aktarmanın yollarını bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Farklı yaş gruplarında ve dil yeterliliklerinde öğrenen gruplara yönelik etkinliklerin nasıl geliştirileceğini bilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Ders planlamasının teknikleri ve ilkeleri doğrultusunda farklı dil yeterlilik düzeyleri için bireysel ve / veya küçük ölçekli grup etkinlikleri tasarlamak ve uygulamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Farklı öğrenme gruplarının dinleme, konuşma ve sesletim becerilerinin gelişim süreçlerini analiz etmek ve değerlendirmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Dinleme, konuşma ve sesletim öğretiminin farklı aşama ve tekniklerinin detaylı analizi ve sentezi yoluyla dil farkındalığını ve önemini kavramak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Ders Planlama ve Etkinlik Hazırlama | |
3 | Dil Öğreniminde Dört Ana Beceri | |
4 | Dinleme Becerileri | |
5 | Dinleme Becerileri ve Etkinliklerinin Öğretimi | |
6 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | |
7 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuşma Becerileri | |
10 | Konuşma Becerileri ve Etkinliklerinin Öğretimi | |
11 | Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu | |
12 | Sesletim Becerileri | |
13 | Sesletim Becerilerinin Öğretimi | |
14 | Sesletim Becerilerinin Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Derste aşağıdaki kaynaklardan derlenmiş bir ders kitabı kullanılacaktır: Flowerdew, J., & Miller, L. (2005). Second language listening: Theory and practice. Cambridge University Press. Kelly, G. (2000). How to teach pronunciation. Longman. Nation, I. S. P., & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL listening and speaking. Routledge. Richards, J. C. (2008). Teaching Listening and Speaking. Cambridge University Press. Thornbury, S. (2005). How to teach speaking. Harlow: Longman. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 55 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 211 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |