Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Günümüz Eğitim Sorunları) | BTE 225 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin geçmişten günümüze eğitimde yaşanan problemleri fark etmeleri ve problemlerin değişimini, olası problemlere çözüm yolları bulmaya yönelik deneyimler kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Geçmişten günümüze eğitimde yaşanan problemler, eğitimin tarihsel gelişimi, öğretmen, öğrenci, aile ve toplum açısından eğitim problemleri ve yansımaları, Türkiye ve dünyadaki eğitim problemleri, gelecekteki olası eğitim problemleri, eğitim problemlerine çözüm olabilecek öneriler geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günümüze kadar ki eğitim problemlerinin neler olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Günümüzdeki eğitim problemlerini geçmiştekilerle karşılaştırıp farklılıkları ortaya koyar. | Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
3 | Öğretmen ve öğrenci açısından eğitim problemlerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Aile ve toplum açısından eğitim problemlerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | Gelecekteki olası eğitim problemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Günümüz eğitim problemlerine çözüm olabilecek projeler tasarlar. | Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimin tarihsel gelişimi. | 1-20. sayfalar |
2 | Günümüze kadar eğitimde karşılaşılan problemler. | 21-40. sayfalar |
3 | Günümüze kadar eğitimde yaşanan problemlere getirilen çözümler. | 41-60. sayfalar |
4 | Günümüz eğitim problemleri. | 61-80. sayfalar |
5 | Dünya genelindeki eğitim problemleri. | 81-100. sayfalar |
6 | Ülkemizdeki eğitim problemleri. | |
7 | Öğretmen açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 101-120. sayfalar |
8 | Öğrenci açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 121-140. sayfalar |
9 | Eğitim yöneticileri açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 141-160. sayfalar |
10 | Planlamacılar açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 161-180. sayfalar |
11 | Aileler açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 181-200. sayfalar |
12 | Toplumlar açısından günümüz eğitim problemleri ve olası çözüm önerileri. | 201-220. sayfalar |
13 | Gelecekteki olası eğitim problemleri. | 221-240. sayfalar |
14 | Eğitim problemlerine çözüm önerileri. | 241-260. sayfalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hall (2010). Educational Problems Volume: 2. New York, London: D. Appleton and company Publication |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |